'Kur'an anlamıyla okunmaz ise fayda etmez mi?

Prof. Dr. Orhan Çeker 'Kur'an anlamıyla okunmaz ise fayda etmez' şeklinde görüş beyan edenlere tepki gösterdi

'Kur'an anlamıyla okunmaz ise fayda etmez mi?

Prof. Dr. Orhan Çeker 'Kur'an anlamıyla okunmaz ise fayda etmez' şeklinde görüş beyan edenlere tepki gösterdi

25 Aralık 2016 Pazar 09:07
'Kur'an anlamıyla okunmaz ise fayda etmez mi?
banner221
DiNiHABERLER.COM / öZEL

Bu günlerde bazı kimselerin ulu orta ekranlara çıkıp, “Kur’an’ın anlamını bilmiyorsanız okumanıza gerek yok! Asıl olan Kur’an’ın anlamını bilmektir. Anlamı bilinmeyen Kur’an’ı okumanın kişiye herhangi bir faydası olmaz..” türünden açıklamalarına şahit oluyoruz.

Bu kimselerin çoğunlukla Kur’an’ın anlamına odaklandığını elbette biliyoruz. Niyetleri her ne kadar ümmeti ayrıştıran, Kur’an’a aykırı yaşam tarzı ortaya koyan yıkıcı cemaatlere olan kızgınlıkla bu konuşmaları yaptıklarını bilmekle birlikte insanların uyarılması noktasında bu tür çıkışlar yapmak kendilerine karşı tepkileri beraberinde getirdiği gibi yanlışta olan birçok insanın da yanlışlarına iman ederek yanlışta inat etmelerine neden olmaktadırlar.

Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Hukuku alanında uzman Prof. Dr. Orhan Çeker, bu şekilde görüş serdedenleri eleştirdi. 

KUR’AN ÜÇ NEDENLE OKUNUR

Çeker, yaptığı açıklamada: “Manasını bilmiyorsan Kur'an okumak caiz değildir diyenlere cevabımdır: İnsan 3 istekten dolayı Kur'an okur. 

A. Manasını anlamak için okur. 

B. Manasını bilmese bile ibadet ve sevab almak için okur. İnsan manasını bilmese bile okuduğu Kur'an'dan sevap alır. Peygamberimiz efendimiz الم diyen kişinin her harf için 10 sevab olmak üzere otuz sevab alacağını söyler. Halbuki biz bu harflerin manasını bilmiyoruz. 

C. İnsan estetik zevkini tatmin için de Kur'an okur. İnsan teğannîye ihtiyaç duyar. Bu istekte manayı anlama veya ibadet kasdı olmayabilir. Gerçi yine de sevab alır ama bunda asıl murad okuma veya dinleme zevkini almaktır. Tüm alemin Efendisi Habîbullah Peygamberimiz bunların üçü için de Kur'an okumuştur.”dedi.

CİHAT MEYDANLARINA KOŞANLAR SALAVAT GETİRENLERDİR

Yine son günlerde Peygamber efendimize salavat getirilmesiyle ilgili olarak basına yansıyan “Peygamberimizin adı anıldığında salavat getirmeye gerek olmadığı” şeklindeki açıklamalara da değinen Çeker, “Cihadı yapan kişiler, aynı zamanda salavat çekenler mi yoksa bunlara bid'at diyenler mi? Zor zamanlarda salavat çekenler hep önde olmuş, karşıt kişiler ise çoğunlukla saklanmışlardır.”diyerek tepkisini dile getirdi.


 

Kaynak: Dinihaberler.com / Özel Haber

Son Güncelleme: 25.12.2016 11:24
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Zafer 2016-12-25 12:34:17

Okullara meal dersi konmalı. Dindar nesil isteniyorsa...

Avatar
Adem 2016-12-25 13:08:08

Hoca anlaşılır söylemiş izaha gerek yok.işte ne güzel o üç şıktan birine uygun okusun. bizim köydeki Mehmet amcada birine göre okur inşAllah.Bak namaz kılanların çoğu namazda okuduklarının anlamıni bilmiyor. Napcaz....ağzı olan konuşmasın ehli olanlar yazsın konuşsun .

Avatar
Nuri 2016-12-25 09:33:16

Kusura bakmada hoca üfürmüşsün. Tatmin edici olmamış.

Avatar
TURAN 2016-12-25 10:16:27

ben bu konuda çekere katilmiyorum.‘kuran insanların hayatlarını ibadete çevirmek için indirildi. bugün insanlar onun okunuşunu ibadet yerine koydular. .fudayl b. i̇yad.
günümüzde müslümanların artık ayetleri lafzıyla beraber, anlamını da esas bir metot kabul ederek okumaları gerektiğine inanıyorum

Avatar
TURAN 2016-12-25 10:17:35

Bütün insanlığa gönderilen Kuran onların anlayabilecekleri açıklıkta evrensel mesajları içeren bir kitaptır. Kuran sadece Araplara gönderilmemiştir. Peygamberimiz Arap olduğundan Arapça inmiştir. Türk toplumuna veya Pakistan toplumuna gönderilseydi herhalde kendi dilleriyle inecekti. İnsanları ayrı bir milletler halinde yaratan Allah onlara indirdiği vahyinde anlaşılarak okunmasını ister. Kur’anı anlama ve yaşama büyük bir ibadettir. Sadece lafzıyla anlamsız okumanın Kuranın muradı olmadığını düşünüyoruz. Anlamadan okuma keyfiyeti bu gün bize sosyal hayatımızda yol gösterememektedir İnsan Kuranı okumakla Allaha muhatap olma, onunla sohbet etme böylece makamların en yükseğine çıkıp Rabbiyle konuşma şerefine nail olur.

Avatar
turan 2016-12-25 10:11:54

kur'an insanlara doğru yolu göstermek için indirilmiştir.i̇lk inen ayeti''oku'' (alak) 1. olan ve okumaya önem veren dinimiz,elbette okuduğumuzun anlaşılır ve bilinçli olmasını istemektedir.'' biz onu anlayasınız diye, arapça bir kur'an olarak indirdik.'' yusuf 2. ''Allah size ayetlerini düşünesiniz diye böylece açıklar.''nur 3. andolsun biz kuranı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. kamer 32. dolayısıyla kuran, kendisinin okunup anlaşılmasını üzerinde tedebbür edilmesini ve yaşanmasını ister ülkemizde yıllardır lafzıyla okunup mana ihmal edilmiştir. yüce kitabımız kuran inanaları aydınlatmak, iyi ve kötüyü, doğruyu ve yanlışı duyurmak üzere indirilmiştir. dine aykırı birçok sözlü ve fiili eylemlerimizin temelinde, kuranı anlamadan okumak vardır. milletimizin arap harflerine saygısı büyüktür. ancak kutsal olan harfler değil vahiydir. vahyin anlaşılması da elzemdir. .

Avatar
Molla 2016-12-25 11:31:34

Turan bey dertliyiz anlıyorum sizi ama köylü Mehmet efebdi Kur'anin anlamını bilmez hatta okuma yazmasida yoktur.ne yapsin bu adam...Kur'an okuma terk edilirse Cenazelerimizde şarkı türkü soylenir buna emin olun...Kızgınlığımiz kaş yapayım göz cikarmaya dönüşmemeli Çeker hoca haksız da değil...

Misafir Avatar
TURAN 2016-12-25 12:55:24 @Molla

kuran cenaze ki̇tabi deği̇ldi̇r molla efendi̇!. kur'an diri olanları uyarmak, hatırlatmak, korkutmak, müjdelemek amacıyla indirilmiş hayat ki̇tabimizdir.kuranın dirileri uyarmak için gönderilmiş olduğunu apaçık ortadadir.ölülere hati̇me geli̇nce, peygamberimiz kur'an-ı kerim'i hati̇m olarak ölülere okumuş mu? hayır. sahabe okumuş mu? hayır.lütfen kültürümüzle di̇ni̇mi̇zi̇ kariştirmayalim.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Hizmetli 2017-02-21 12:16:56

hangi meallerden okunacak kuran? çok merak ettim.

banner274

banner273