Bunamanın önemli sebeplerinden biri keşfedildi

Ürenin hücre ve dokularda birikmesinin beyinde telafi edilemeyen hasarlara neden olduğu tespit edildi.

13 Aralık 2017 Çarşamba 08:05
Bunamanın önemli sebeplerinden biri keşfedildi

Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yer alan habere göre, İngiltere'deki Manchester Üniversitesi'nden Prof. Dr. Garth J. S. Cooper başkanlığındaki bir grup bilim insanı, beyindeki üre konsantrasyonunun, yaşlılık bunamasının yedi önemli çeşidinden  biri olan Huntington sendromuyla doğrudan ilişkili olduğunu keşfetti.
Cooper, bu keşfin genel olarak tüm demans türleri için geçerli olduğunu söyledi.

Araştırmacılar, beyindeki üre konsantrasyonunu analiz etmek için gelişmiş gaz kromatografisi / kütle spektrometresi kullandı.

Konsantrasyonun normun 4 kat üstünde olmasının toksik olarak kabul edildiğini belirten Cooper, "Belki bir gün demansın gelişimini durdurabilecek bir ilaç icat edilir" dedi.

Demans, geri döndürülemez sinir hücrelerinin kaybından kaynaklanan akıl zayıflığı. Hafıza kaybı ve bilişsel yeteneklerin gerilemesine yol açıyor.

Ajanslar

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.