Aziz Bayındır Müslümanların kafasını karıştırmaya devam ediyor!

Diyanet 'Oruç, tan yerinin ağarmasıyla başlar' dedi, İlahiyatçı Bayındır ise 'Diyanet'in tan yeri ağarmasının gerçekte gerçekleşmediği' fikrini savundu.

Aziz Bayındır Müslümanların kafasını karıştırmaya devam ediyor!

Diyanet 'Oruç, tan yerinin ağarmasıyla başlar' dedi, İlahiyatçı Bayındır ise 'Diyanet'in tan yeri ağarmasının gerçekte gerçekleşmediği' fikrini savundu.

08 Haziran 2016 Çarşamba 11:31
Aziz Bayındır Müslümanların kafasını karıştırmaya devam ediyor!
banner221
Her yıl ramazan ayında serdettiği farklı "İmsak görüşü" ile gündeme gelen Abdülaziz Bayındır bu ramazanda da aynı çıkışını tekrar etti. 

Diyanet 'Oruç, tan yerinin ağarmasıyla başlar' dedi, İlahiyatçı Bayındır ise 'Halkı 70 dakika önce oruca başlatıyorlar' fikrini savundu.

DİYANET İLE BAYINDIR TAN YERİNDE MUTABIKLAR

Diyanet ile Bayındır'ın mutabık kaldığı tek yer "tan yerinin ağarması" konusu oldu. Fakat Diyanet, takviminde belirttiği imsak vaktinde tan yerinin ağardığını iddia ederken Bayındır, Diyanet'in imsak vaktinde tan yerinin henüz ağarmadığını, ortalığın hala karanlık olup gerçek aydınlanmanın 70 dakika sonra gerçekleştiği kanaatini belirtiyor. 

DİYANET: EZAN OKUNMASA DA TAN YERİ AĞARDIYSA YEMEYİN

Vatandaşlar "Sahurda ezan bitene kadar yemek yenebilir mi?" sorusunu sordu. Diyanet'in yanıtı ise "İmsak vakti ezanla değil, tan yerinin ağarmasıyla başlar" oldu. Yani Diyanet'e göre, ezan okunmasa da hava aydınlandıysa yemeğe son vermek gerekiyor.

"İmsak vakti ezan ile değil, tan yerinin ağarmasıyla başlar. Ezan okunsun okunmasın imsak vaktinin başlamasıyla yeme içmeye son verilmeli. Ezanın imsak vaktinden önce okunması, ezanla birlikte oruca başlamayı zorunlu kılmadığı gibi geç okunması halinde de yiyip içmek mubah olmaz."

ABDULAZİZ BAYINDIR: 70 DAKİKA ERKEN BAŞLIYORUZ

İlahiyatçı Abdülaziz Bayındır ise 70 dakika erken oruç tutulmaya başlandığı görüşünde.

Bayındır; "Cevap doğru ama vatandaşlar baksınlar ezan okunduğunda en küçük aydınlanma var mı? Sözü edilen aydınlanma, insanları oruca başlattıklarından 70 dakika sonra olur" diyerek vatandaşların imsaktan önce oruca başlatıldığını öne sürdü.
Son Güncelleme: 08.06.2016 18:40
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Hoca 2016-06-08 12:48:02

Bayındır, yerden göğe kadar haklı ve doğru bir tesbiti var.bu yanlış tan buran önce dönülmelidir.

Avatar
Dilek 2016-06-08 12:50:17

Sayın admin! Islamoglu hoca gibi ulkede kac gercek alim var....selam olsun islamogluna...eger kendisini tanimasaydim muşrik olarak ölüp gidecektim...ac gözünü kardeşim ne olur aç

Misafir Avatar
Cengaver 2016-06-08 16:58:37 @Dilek

o herifi tanıdıktan sonra mı müşrik olmaktan kurtuldun???
ya hanımefendi de get Allah aşkına!!!

Beğenmedim! (9)
Avatar
Bayındır haklı 2016-06-08 14:19:10

mesele fazla oruç tutmak değil Allahın belirlediği sınırların aşılmasıdır. bayındır sonuna kadar haklı bu konuda. gecenin kör karanlığında imsak belirleniyor bu nasıl bir anlayış ? dahası ramazandan 1 gün evvel 4.15 te ezan okunup 4.45 te namaz kılınırken ramazanda 3.15 te namaza duruluyor. diyanet acilen kendine çeki düzen vermelidir ve ayet kerimede işaret edildiği gibi imsak vaktini yeniden ayete uygun olarak düzenlemelidir. aksi takdirde bunca insana hem fazladan oruç tutturmanın, hem vakti girmeden sabah namazı kıldırmanın vebaliniödeyemez. kaldı kiAllahın sınırlarını aşmanın vebalihepsinden büyüktür.

Avatar
yalnız on 2016-06-08 14:34:58

Haber başlığı ile içeriği birbirine uymuyor. Diyanette vakitlerin zamını hesaplama konusunda çalışmış bu konuda diyanetin fikrini oluşturün karar verdiren Saim Yeprem Abdulaziz Bayındır haklı diyor. Yanlışlık nerede. Diyanetin yaptığı ölçümleri ve bayındır yaptığı ölçümleri ortaya koysun. Sonuç açığa çıksın. Bayındırın bu görüşü yeni değil. Yıllar önce Hüseyin Atay hocada aynı tezi savunuyordu. Diyanet bu konuda net bir çalışma ortaya koşmadı/koymalı.

Misafir Avatar
çiğdem 2016-06-09 04:50:08 @yalnız on

içerikle başlık birbirine uymuyor fikrine katılıyorum.bayındır kafa karıştırıyor denmiş, haber haklı olduğunu vurguluyor. sitenizde farklı başlıkta bir haberde yine diyanetin böylesi söylemleri de doğruladığına dair kanaat oluşturuyor. diyanetin dediklerini savunan bir kimse olarak beni de detaylı bir araştırma yapmaya sevk etti sitede okuduğum beyanlar.bence sizin haberler biraz kafa karıştırıyor.

Beğenmedim! (0)
Avatar
TEFEKKÜR 2016-06-08 14:48:57

sn. bayındır'ın bu konuda ki görüşünün doğru olduğunu düşünüyorum. 70 dakika abartılı olabilir ama en az 40-50 dakika fazladan oruç tutuyoruz.

Avatar
Nuri Şahin 2016-06-08 17:28:40

bizim horozu bu bayındırın karşısına çıkarsak bile bu adamın tezini çürütürüz. hayvancağız 1 senedir hiç şaşmadan imsak vaktinde başlıyor ötmeye.

Avatar
berkant 2016-06-08 23:21:23

atalardan görülen din anlayışında bu gibi gariplikler olabilir.sn. bayındır haklıdır.

Avatar
konyalı 2016-06-08 16:48:57

dini konular bence senceye dayanılarak oluşturulabilecek meseleler değildir.siz şov yapanları bırakın Allah ne diyor ona bakın

banner274

banner273