5 Bin Sözleşmeli İmama, Hizmet İçi Eğitim Kursu

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın açmış olduğu 5 bin sözleşmeli imam alım sözlü sınavlarının tamamlanmasıyla beraber, tarihinde hiç görülmemiş bir uygulama da start veriyor. 

5 Bin Sözleşmeli İmama, Hizmet İçi Eğitim Kursu

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın açmış olduğu 5 bin sözleşmeli imam alım sözlü sınavlarının tamamlanmasıyla beraber, tarihinde hiç görülmemiş bir uygulama da start veriyor. 

30 Eylül 2016 Cuma 16:38
5 Bin Sözleşmeli İmama, Hizmet İçi Eğitim Kursu
banner221
DiNiHABERLER.COM / öZEL 

Varan 2

Diyanet'ten Büyük Devrim... 

Diyanet'te görev almak ve Diyanet'te kalmak artık hiç de o kadar kolay değil...

Diyanet işleri Başkanlığı, bir devrim yaparak tarihinde ilk kez sözleşmeli personeli, 3 ay hizmet içi eğitim kursuna alıyor.

Sözleşmeli personel için daha önce 10 gün olan hizmet içi eğitim kursu, bundan sonraki dönemlerde, 3 ay olarak belirlendi ve 3 aylık Hizmet İçi Eğitim Kursu diğer branşlarda yeni görev alacak personel içinde geçerli olacak.


Sözleşmeli İmam Alım Sözlü Sınavı Sona Erdi

Diyanet işleri Başkanlığı 4/B sözleşmeli statüde alınacak personele yönelik 3 ay süreyle hizmet içi eğitim kursu düzenlenmesi planlanlıyor.

Sözleşmeli imam-Hatipler için Hizmet İçi Eğitimin Kursları Eğitim Merkezi Müdürlüklerinde yapılacağı gibi bazı illerde de yapılacak. Ayrıca yatılı olmasına dikkat edilecek.

Hizmet içi eğitimin yapılması planlanan yerlerde Kur'an-ı Kerim ve Dini Bilgiler alanında eğitim görevlisi olarak görevlendirilebilecek yeterlik, liyakat ve formasyona sahip;  görevli başvaiz, uzman vaiz, vaiz, başimam, uzman imam ve rehber öğreticiler ile müftülüklerce uygun görülen diğer unvanlardaki personel katılacak.


DHBT Konu Anlatımlı ve Soru Bankası Hazırlık Kitabı

Diğer önemli ayrıntı ise,  Hizmet içi eğitim Kursunu geçemeyen personelin, sözleşmesinin sonlandırılacak olması...

Hizmet içi eğitim kurslarının ne kadar belirleyici olduğu bu uygulama ile bir kat daha önem arz ediyor.  Kursiyerlerin bu eğitimlere, ciddiyetle hazırlanması bekleniyor.

Gelişmeler bununla sınırlı kalmıyor.  Varan 3 geliyor...


İmamlıkta stajyer dönemi başlıyor!

 

Kaynak: Dinihaberler.com / Özel Haber

Son Güncelleme: 30.09.2016 18:18
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
MEHMET 2016-10-01 10:36:30

Çok büyük haksızlıklar olur. Eğitimcilerin bir kısmı ehli sünnet olmayacak. Ehli sünnet olan bazı öğrencilerin hakkı yenilecek. Eğitim sürecinde eğitim gören kişi başarılı olsa dahi hakkı yenebilecek. Haksızlıkların asla önüne geçilemez. Torpil üst safhalarda olur. Madem ehliyetli imam alınmak isteniyor sınavı dinden ehliyeti olmayan ösym ye verileceğine siz hazırlasaydınız soruları! Yine ehliyetli imam istiyordunuz madem neden sınavda namaz akaid sorularını arttıracağınıza bizlere mutezileyi, şiayı, haricieyi, cebriyeyi soruyorsunuz? Türkiye de insanlar ehli sünnet değil mi ibadetler ve itikatlar ehli sünnete ve 4 mezhebe göre yapılmıyor mu? Kendinize gelin artık daha faydalı ilim dururken az faydalı ilmi sormayın. Tamam onunda faydası var ama yeni giden imam nasıl sohbet edileceğini bilmiyor. Eğitim sisteminiz çok yanlış. Bu 3 ay muhabbeti gerçekleşirse haksızlıkların önüne geçilemez. Inkar edilemez

Avatar
dursun 2016-09-30 22:38:38

benim anlamadığım bu dönemin imamlarina özel galiba günlük degişim oluyor şu an eski imamları mülakata alsalar yarısı geçemez bence

Avatar
Hafiz 2016-09-30 19:00:05

Madem böyle bi karar alındı kurstan geçenler kadroya geçsin geçemeyenler sozlesmeli de kalsn verilen hak elden alınmamalıdır adaletsizliktir bu

Misafir Avatar
fahri11 2016-09-30 20:44:12 @Hafiz

hadi len ordan

Beğenmedim! (3)
Avatar
Hüseyin 2016-09-30 19:22:50

Mülakat yapılsın ama mülakat sınav notu ile atamak yanlış 1 mülakat ve sözlü ortalaması ile En yüksek puan alan atansın 2 mülakat sınavını geçip mülakat barajını aşanlardan en yüksek KPSS puanı ile atama olsa daha hakkaniyetli olurdu.

Avatar
Hfz 2016-09-30 20:33:22

Doktor olmak daha kolay

Avatar
emir 2016-10-01 12:07:03

eğitim her zaman güzeldir takıldığım iki nokta var yanlız 1. si sözleşmenin fesh edilmesi bu kadar uğraş tayin için ondan sonra uzman hocaların ağzına bak adam sana kıl kaptımı aykırı görüşlü oldumu sözleşmen iptal sonra herşey tamam bu eğitimin sonunda kadrolu olsan onada eyvllh sözleşmeli gene devam 2,eğitim süresince yatılı kalması gibi sacma bir ibare geçiyor herkesin çoluğu çocuğu var 3-6 ay nerde kalacak bu aileler bu sadece bekarlara gecerli olması lazım

Avatar
Vekil imam 2016-09-30 17:22:40

Biz zaten bir mihrap dolduruyoruz madem bizi layık görüp mülakata dahi girme hakkı vermiyorlar ozaman bizim yaptığımız hizmet ne olacak eksikmi yani vekiller dururken açıktan sınava alıyorlar o 3 katı saçmalığıından dolayı ne cevherler heder oluyor

Misafir Avatar
imam11 2016-09-30 20:49:57 @Vekil imam

hala bu vekil zekalar konuşuşup duruyorlar ulan gir işte sınava geç kadroya adam hala vekiller kadroya geçsin diyor elli kere sınav yapılıyor bunlar bir sınavı kazanamıyorlar

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
İmam Adayı 2016-09-30 17:31:25 @Vekil imam

korkma sen heder olan yok. bu sınavda puanlar 50 ye kadar düştü. neredeyse herkes girdi sınava. o kadar puan alamayan da girmesin zaten.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Aslanbey 2016-09-30 21:21:36

Bu karar emekliliği gelmiş hatta bütün imam hatipler içinyapılmalı yuzde 60 si geçemez.