Diyanet kapanırsa ve özerkleşirse ne olur? İşte acı gerçek!

En ufak eleştiriye dahi tahammülü olmayıp karşıyı tekfir etmekle suçlayan hurafeci cemaatlerin olduğu bir ortamda Diyanet'in özerkleşmesi, ülkenin Pakistan'a dönmesine davetiye çıkarmaktan başka bir anlam ifade etmez

Diyanet kapanırsa ve özerkleşirse ne olur? İşte acı gerçek!

En ufak eleştiriye dahi tahammülü olmayıp karşıyı tekfir etmekle suçlayan hurafeci cemaatlerin olduğu bir ortamda Diyanet'in özerkleşmesi, ülkenin Pakistan'a dönmesine davetiye çıkarmaktan başka bir anlam ifade etmez

İsmet Demir
İsmet Demir
06 Şubat 2017 Pazartesi 19:05
Diyanet kapanırsa ve özerkleşirse ne olur? İşte acı gerçek!
banner221

DİNİHABERLER.COM / ÖZEL İÇERİK

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın cemaatler buluşmasıyla başlayan sürece toplumun yoğun desteği bulunmakla birlikte hurafeci cemaatlerin bu durumdan pek de memnun olmadığı biliniyor.

Son günlerde lokal çalışıp, ümmeti parçalayan ve hurafelerle kaim olan cemaatlerin memnuniyetsizliği ağır ağır ortaya çıkmaya başladı.

Bu cemaatlerin sıkıntısı, "Diyanet'in camilere ve topluma hakim olması, cemaatin parasını sömürmemesi, her tür kamplaşmaya karşı duruşu, Kur’an ve sünnet merkezli hareket ederek hurafelere karşı siper oluşu ve tabi ki dev bir devlet bütçesi ve korumasına sahip olmasından" kaynaklanıyor.

 Her fırsatta küçümseyip aşağıladıkları Diyanet’in cemaatler buluşmasında üstlendiği abilik rolü ile yaptığı çağrıya gönüllü ya da gönülsüz hurafeci cemaatlerin davet edilmeleri ve katılmaları haliyle rahatsızlıkları da beraberinde getirdi.

Bu rahatsızlığın Süleymancı cephesinde hissedilir bir şekilde var olduğu aşikar. Yalnız Süleymancılarla birlikte İsmailağa cemaatinden Hüseyin Avni Kansızoğlu’nun çıkışı bir anda gözleri bu cemaate çevirdi.

Her ne kadar mektubun cemaati bağlamadığı, Hüseyin Avni Kansızoğlu’nun şahsi görüşleri olduğu açıklamaları yapılsa da bu mektubun cemaatin görüşü olduğu apaçık ortada.

dinihaberler.com’un mektubu irdelemesiyle birlikte yalanlama gelse de 12 gün boyunca mektubun cemaat üyelerince kapış kapış paylaşılması bu mektubun cemaatin görüşü olduğunun en açık göstergesi.

Zaten hurafeci cemaatlerin her alanda bilgileri yalan yanlışlarla dolu olduğu için attıkları taş yerini buluyorsa sahiplenme, bulmuyorsa inkar politikaları en bariz özellikleri.

Hüseyin Avni Kansızoğlu’nun hurafelerle dolu patavatsız mektubu akıllara Diyanet’in özerkliğe kavuşturulması tartışmalarının yaşandığı günleri hatıra getirdi.

Kardinal Fetullah’ın “laiklik ve demokrasiyi” Müslüman topluma kabul ettirme çalışmalarından ibaret, Abant Toplantıları ile Diyanet’in özerk yapıya kavuşturulması ilk kez gündeme güçlü bir şekilde girmişti.

O günlerde FETÖ, yurt içinde ve dışında Diyanet’i kendine en büyük rakip olarak gördüğü için Diyanet’e hakim olmak istemiş başaramayınca da özerkleştirilmesi kampanyasına başlamıştı.

Diğer cemaatlerin organize bir güç olamamasından dolayı hasıl olacak pastanın büyüğüne sahip olma iştahıyla FETÖ o günlerde elinde bulundurduğu medya ile bu konuyu sık sık gündeme getirmiş ve neredeyse bu konuda toplumu da ikna etmeyi başarmıştı.

FETÖ'yü ikinci sırada Süleymancılar…

Organizasyon farkıyla İsmailağa cemaati ve Menzil izliyordu.

Sonra sırasıyla diğer tarikat erbabı da kuyrukta sıraya girmiş FETÖ’nün Diyanet’in özerkleşmesine dair yaptığı duaya amin diyorlardı.

Bu pek akıllı gürüha, dışardan da kendisini Alevilik adı altında gizleyen Ermenilerle Marksist gruplar, “Diyanet’in Alevileri temsil etmediği ve Din derslerinin zorunlu olmasının laikliğe aykırı olduğu” savıyla destek veriyordu.

Peki, Diyanet maazallah özerkleşse ne olacaktı?

FETÖ ve diğer cemaatler camilere hakim olacak, camiler cemaatler arasında pay edilecekti.

Tıpkı Avrupa’da olduğu gibi cemaatlere ait camiler ortaya çıkacak. Haçlı İngiliz ve batının gizli örgütlerinin tam da istediği şekilde millet camilerden kopacaktı.

Süleymancıların mescidi dırarlarında Cuma namazı kıldıkları gibi her bir cami bir cemaatin mescidi dırarı olup ümmetin mescidi olmaktan çıkacaktı.

Bu cemaatler camilerde hurafe anlayışlarına uygun bir şekilde çalışmalarını sürdürecekti.

Kontrol altında zoraki tutulan hurafeci cemaatler bozuk din anlayışlarını yayma fırsatı elde edecekti.

Milletten topladıkları himmet ve kendi bünyelerinde açtıkları ticari sektörlerin hasılasının yanında devletten din vergisi alıp iyice güçlenecek belki de ortaçağda Kilise'nin devlete hükmettiği gibi devlete yol ve yön gösterir hale gelecekti. 

Paranın getirdiği güç ile siyasete yön verecekleri gibi devlete olan hakimiyetleri sonrasında İlahiyat Fakültelerinde kendileri için tehlike gördükleri ilim ehlini görevden uzaklaştıracak, hurafeci profları ilahiyata hakim kılacaklardı. 

Kur'an ve sünnet merkezli cemaatler, malı kapıp götüren büyük cemaatlerce bir şekilde tehdit ve şantajla susturularak farklı renk ve seslerin toplumda filizlenip kök salması engellenecekti.

Diğer taraftan Diyanet'in başkanlık seçimlerinde cemaatler hakimiyet mücadelesine girecek büyük bir ihtimalle mezhep ve cemaat atışmalarıyla başlayan kavgalar yerini Pakistan başta olmak üzere diğer İslam ülkelerinde olduğu gibi cemaat kavgalarına bırakacaktı.

Şu an dahi birbirlerini en ufak konuda tekfir eden cemaatlerin bu çalışması topluma dalga dalga yayılacak bu ortamı fırsat bilen haçlı batının da katkısı ile büyük bir ihtimalle iç savaşın fitili ateşlenecekti.

Kaynak: Dinihaberler.com / Özel Haber

Son Güncelleme: 08.02.2017 10:50
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

Avatar
memur 2017-02-07 12:44:55

ikinci kez yazıyorum inşAllah bu sefer yayınlarsınız. diyanet özerk olursa varılacak sonuç diye yazdıklarınıza katılmıyorum. üniversitelerimiz özerktir cemaatlerin eline mi geçti. adliye teşkilatımız bağımsızdır. öyle mi oldu? diyanet işleri başkanımızda özerklik istiyor bunları fark edemiyor mu? ama diyanetimizin kapanması rabbim korusun çok yanlış olur. özerklik ise farklı bir şey. bir müftünün valiye veya kaymakama bağlı görev yapmasını doğru mu buluyorsunuz? siz bir papazın vali veya kaymakamın emrinde çalıştığını hiç duydunuz mu? diyanetimiz özerk olsun o zaman hizmetlerin katlanarak nasıl hızlandığını göreceğiz. özerklik kanununu ona göre yaparsın camiler kimsenin eline geçmez. diyanet özerk olduğunda hem başkanlığımızın ve hem de din görevlilerimizin saygınlığı çok artacaktır. din görevi bağımlı olarak verimli olmaz değerli kardeşlerim. özerk olmalıyız. bunu Allah için düşünerek yazın.

Misafir Avatar
memur 2017-02-09 15:18:13 @memur

evet hakkı bey sizinle anlaşamayacağımız muhakkak. ancak meseleyi izah edemeyince belden aşağıya vurup beni fikirleriyle hiç alakam olmayan insanlarla bir tutmanızı hakaret kabul ediyor ve bunu size iade ediyorum. Allah hidayet versin neden insanlar söyleyecek laf bulamayınca muhataplarını böyle suçlarlar anlayamıyorum. bir bilene danışsanız yazdıklarınızın tutarsız olduğunu anlayacaksınız. i̇nanın Allah için söylüyorum en az sizin kadar milli duygulara sahibim. devletin bekası meselesinde en az sizin kadar hassasım. özerkliği istememi devlete (haşa)kafa tutmakla yorumlamanızı da aynen size iade ediyorum. ya hu bu güzelim memlektte ne kadar özerk kuruluş var bunlar devlete kafa tutmak için mi özerktirler. bu nasıl mantıktır Allahım. bundan dolayı da rabbimin huzurunda hesaplaşacağımızı hatırlatıyorum. eğer Allah için dini hassasiyet taşıyorsanız size ali fuat başgi̇l hocamızın din ve laiklik isimli eserini okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum i̇nşaAllah onu da hainlikle suçlamazsınız

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
hakkı 2017-02-09 01:25:21 @memur

memur, belliki sana laf anlatamıyacağım. bu son cevabım olsun. çünkü sen ali bulaç'ların, nimetullah erdoğmuş'ların,milli duygulardan tammamen arınmış kişilerin yolundan gidiyorsun. sana diyorum ki hz. ali'ye din adına kafa tutup şehid ettiler, sen bunlar siayasi mesele diyorsun. i̇yi de özerkliği niye istiyorsun devlete kafa tutmak için değil mi? değil diyorsan özerkliği ne yapacaksın? bilimsel çalışma yapmak istiyorsan git üniversitede istediğin kadar yap. eserlerinden diyanet de faydalansın. devletin tam denetiminde bile din adına nasıl hainlikler yapılıyor farkında değilsin. bir de özerk olduğunu düşün vatan için yıkıma giden yolun başlangıcı olur. elimizdeki bu son devletimize gözümüz gibi, sahip çıkmalıyız. bir başka konu da valinin emrinde olmak niye ağırına gidiyor ki. o vali devletimizin valisi. yani devleti din adamları mı yönetecek ya da devlet otoritesinden muaf olacak. o senin dediğin iran'da var. o da bize uymaz. biz hem devletten güç alır hem de ona hesap veririz.

Beğenmedim! (16)
Misafir Avatar
memur 2017-02-08 22:19:36 @memur

ah be kardeşim bu söylediklerinin diyanetin özerkleşmesiyle ne alakası var. onlar siyasetin işi. ben size islam alimlerinin konumunu okuyun diyorum siz siyaseti anlatıyorsunuz. bazı üniversitelerde terörist çıkmışsa bunun özerklikleriyle ne alakası var. özerk olmayan kuruluşlardan dediklerin çıkmadı mı ki bunu özerkliğe bağlarsın. üniversiteler bilimsel çalışma yaparken özerk olmalıdır da bizler din hizmeti yaparken aynı durumda olmalı değil miyiz. mahkemeler elbette bağımsız olmalıdır ki kendilerini etki altında kalmış hissetmesin. din hizmeti de böyle olmalı değil midir. bu gün din hizmeti verenlerin konumu sizi mutlu ediyor mu. kabiliyetli gençler din görevlisi olmaya niçin heveslenmez de bu hizmet benim gibi vasıfsızlara kalır düşündünüz mü? gelin Allah için bir daha düşünelim hainlerin yüzünden içimizi lüzumsuz korkular sarmasın bilin ki diyanet işleri başkanımız da özerklik ister. bunu defaatle dile getirmiştir. belki katılmasam da şunu söylerseniz anlarım. bunun için henüz erken

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
hakkı 2017-02-08 20:09:58 @memur

memur, belki niyetin iyidir, ona bir şey diyeceğim yok. fakat yargı bağımsızlığıyla özerkliği birbirine karıştırma. ayrıca üniversiteler daha çok bilimsel çalışma yapmak için kurulmuşlardır. icrasal yanları yok gibidir. zaten bazı üniversiteler de terör üretim merkezi haline gelmiş ve vatan haini yetiştirir durumdalar. bil ki din, bunların hiç birine benzemez. cahillerin elinde çok tehlikeli bir enstrümana dönüşebilir. tarih okumaya gelince, hz. osman devrini iyi oku, din adına katledilişini... hz. ali devrini iyi oku, Allah'ın hükmüyle hükmetmedin diye sözümona dinciler tarafından şehit edilişini iyi oku. hz. aişe'nin din adına neredeyse öldürüleceğini iyi oku. zübeyr'in, talha'nın nasıl katledildiklerini iyi oku. halife ünvanlı kişiler tarafından medine'nin 3 gün talan edilip yağmalanıp, tecavüz lerin yapıldığını, bir çok sahabi'nin sülalesiyle beraber öldürülerek neslinin kesildiğini iyi oku. kabe'ni̇n yikilip mekkeni̇n de hakeza ayni muameleye maruz kaldiğini i̇yi̇ oku.

Beğenmedim! (15)
Misafir Avatar
memur 2017-02-08 17:51:43 @memur

hakkı bey yazdıklarımı anlamak için biraz islam tarihi okuyun görün alimler, müftüler nasıl çalışmış. herkesi devlet yıkmakla itham kolaylığına kaçmayın. merak etmeyin en az sizin kadar devletimize saygı gösterir sahip çıkarız. güzel memleketimdeki hakim ve savcılar, üniversite hocaları valiye bağlı çalışmıyorlar diye haşa devlet mi yıkıyorlar. bu nasıl mantıktır bu nasıl ithamdır. bu sözünüzü size iade ederim. lütfen diyanete, din görevlilerine saygı duyun ve güvenin. niçin üniversiteler özerktir. niçin mahkemeler bağımsızdır düşünün o zaman niçin diyanetinde özerk olması gerektiğini anlarsınız. tabi önce anlamak istemek ön yargılardan kurtulmak gerek. rabbim size de nasip etsin.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
hakkı 2017-02-08 16:30:12 @memur

memur senin derdin başka belli. müftü valiye bağlı olmayacak da vali mi müftüye bağlı olacak. bu devlet sizin gibilerin elinde kalsa iki günde yıkarsınız.

Beğenmedim! (19)
Avatar
idris abus 2017-02-06 21:21:42

her zaman devleti alimizin giz bebeği konumunda olan diyanet Allah göstermesin yukarda zikredilen bu hususlar doğrultusunda özerklik veya kaldırılması durumunda bu bir ümmeti muhammed için bir facia olurdu,Allaha hamd olsun ki bunu başaramadılar

Avatar
hakkı 2017-02-08 15:43:49

ağzınıza sağlık. vatan, millet, devlet kıymetini bilenler diyanetin de kıymetini bilir.

Avatar
müezzin kayyım 2017-02-07 08:07:27

bu yorumu her kim yazmışsa çok yanlış bir yorum getirmiş.ben diyanet işleri başkanlığımızı hiçbir cemaate hiçbir örgüte mensup olmadan taşrade en güzel biçimde temsil ediyorum bu yaklaşım bizim gibi görevini hakkıyla ifa edenlere hakarettir.biz devletimiz haricinde hiçbir örgüte hiçbir cemaate ne camilerimizi ne toplumumuzu ne insanımızı ne dinimizi ne diyanetimizi Allahın izniyle asla ne teslim ederiz ne de böldürürüz ne de parçalattırırız.bu uğurda tüm hakkıyla görev yapan arkadaşlarımız adına konuşuyorum canımızı veririz vatanımızı birliğimizi bayrağımızı dinimizi hiçkimseye teslim etmeyiz evvel Allah.bizler dimdik ayaktayız.yeter ki Allah devletimize diyanetimize zeval vermesin.tam tersi bence diyanetimiz ne kadar bağımsız olursa o kadar hakkaniyetle rahatça hiçbir boyunduruk altına girmeden daha iyi yönetilir.bu benim kişisel fikrim herkes katılır veya katılmaz saygı duyarımtüm görev arkadaşlarımıza selam olsun Allah memletimizin milletimizin yar ve yardımcısı olsun

Avatar
veli kayabaş 2017-02-07 00:34:57

selam.cok cok cok guzel bir tarif olmuş.yuce rabbimiz birlesin ayrikmayin diyor.ne kadar bir cemeat durust ihlasli takvali olsa bile ehli sunnette birlesmelidir.birlesmemek en buyuk ayriliktir.cunku ehli sunnet naciye firkasi tektir.bolunme ayrilik kabul etmez.elhamdulillah diyanetimiz ayrilikci sapik dalalet munafik firkalardan temizlendikce daha daha daha da cok kuvvetleniyor.icindeki pis safralari satilmis hain guruhlari icinden atiyor.dahada guclenecek insaAllah.bugune kadar diyanetin yaptiklari yapacaklarina guvendir.nasrun minellahi ve fethun gariib.

Avatar
bilgi 2017-02-14 14:18:02

ey dini haber sen yalçın akdoğan dan mehmet metiner den daha mı iyi biliyorsun... onlar yıllarca kalksın yada özerk olsun demişler...

Avatar
abreg 2017-02-07 12:40:41

ne takvası ne ihlası takva ve ihlaslı olsalar zaten ayrışmazlardı diyanettin kesinlikle olduğu konumda durması lazım aksi halde her mahallede bir din bir gurup türer inşAllah temennimiz devletin yani diyanetin bütün tarikat ve cemaatler el atmasıdır inşAllah oda olacak para muslukları kapatılacak buradada imamlara çok iş düşüyor eğer diyanetin imamı olupta her hangi bir gurup ve cemaate yaltanıyorsa yazıklar olsun aldığı paryıda zehrü zıkkım olsun kursağında kalsın

Avatar
Anadolu51 2017-02-06 23:19:39

Diyanet bu ülkenin birleştirici harcidir.son dönemde diyanet işleri başkanimizin diyarbakirda kisacasi problemli yerlerde cesurca vaaz ve hutbeleri cok yerinde takdire şayandir ve ülkemiz için birlik beraberligimize buyuk katki saglamistir.insana yatirim yapmali ve yeni davet metotlari gelistirmeliyiz.