Diyanet'te Önlisans dönemi sona mı eriyor?

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın İŞKUR üzerinden "Geçici cami görevli alımına" dair  düz lise mezunu önlisans adayların başvuru dışında tutulması kamuoyunda gündem oldu.

Diyanet'te Önlisans dönemi sona mı eriyor?

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın İŞKUR üzerinden "Geçici cami görevli alımına" dair  düz lise mezunu önlisans adayların başvuru dışında tutulması kamuoyunda gündem oldu.

17 Mayıs 2017 Çarşamba 20:37
Diyanet'te Önlisans dönemi sona mı eriyor?
banner221

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın "Geçici cami görevli alımında" düz lise mezunu önlisans adaylarına yer vermemesinin gerekçesini siz değerli okurlarımız için araştırdık.

Edinilen bilgilere göre, daha önceki yıllarda kadrolu veya sözleşmeli İmam-Hatip alımlarında komisyonlar tarafından İmam Hatip Lisesi kökenli olmayan önlisans mezunu adayların İslami kaynaklara vukufiyetinin eksik olduğu, kaynak taramada sorun yaşadığı, fetva konularında bilgi sentezlemede ve mesleki bilgide yetersiz oldukları, Kur'an-ı Kerim'i okuma ve hayata aktarmada İmam Hatipler kadar beceri sahibi olmadıkları tutulan rapororlar doğrultusunda ortaya çıktı. 

Ayrıca raporda, İmam Hatip kökenli olmayan önlisans mezunlarının cemaatle iletişimde güçlük çektikleri, hal tutumlarında temsil sorunu yaşadıkları, kılık kıyafet konusunda da cemaatle karşı karşıya geldikleri ortaya çıktı. 

Diyanet İşleri Başkanlığı tutulan raporlar doğrultusunda İmam Hatip Lisesi kökenli olmayan önlisans mezunu adayları "Geçici cami görevli alımına" almayı uygun görmedi. Bu sürecin ilerleyen günlerde kadrolu ve sözleşmeli personel alımına da yansıması bekleniyor. (4-5 ay sonra alınacak 5 bin imam alımı hariç)

Aynı şekilde düz lise mezunu önlisans adaylarının diğer branşlarda da (Kur'an Kursu Öğreticiliği gibi) Diyanet personeli olma yolu yakın bir zamanda tamamen kapatılması bekleniyor.(Diyanet İşleri Başkanlığı Kur'an Kursları'nda yetişen hafızlar bu konuda istisna olabilir)


 

Kaynak: Dinihaberler.com / Özel Haber

Son Güncelleme: 26.05.2017 15:13
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Nurgul 2017-05-17 21:54:39

Imam hatip mezunu stajyerler gormesem tamam diyecem imamlari 50 puanla yerlestir onlisans mezunu 75 puanla kabul etme valla diyecek soz bulamiyom

Misafir Avatar
ilitam saçmalığına son verilsin 2017-11-14 20:12:15 @Nurgul

ilitam denen saçmalık bitmeli.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Ozan 2017-05-17 22:04:38

Peki ilahiyat önlisans okuyup onca emek veren kişinin hakkı ne olacak? AÖF ilahiyat bolumune yıllardır paralar döken Arapça kursuna giden sabahını akşamına katan kişilerin hakkının yenilmemesi dileğiyle... Hayırlısı olsun.

Avatar
Halil 2017-05-17 21:03:20

Çooook geç alınmış TAM YERINDE BIR KARAR.... AMA COK KALINDI GERCEKTEN. BU KADAR TEMELDEN YETISMIS IHL MEZ. KARDESLERIMIZ VARKEN ADAM EML MEZUNU IMAM!! ONDAN SORA KEYFIYYET EKSIKLIGI... OLUR TABI. ME VERDINDE ADAMDAN NE BEKLIYON .. IYI OLMUS. Cook

Misafir Avatar
emin 2017-05-19 09:55:41 @Halil

endüstri meslek lisesi mezunuyum
marmara eğitim fakültesini bitirdim. makine öğretmenliği
önlisans ilahiyat okudum
şimdide ilitam ilahiyat okuyorum.
2 yıldır kadrolu imam olarak görev yapıyorum.
daha öncede imam olarak deneyime sahip değildim.
gayet de güzel yapıyorumç biiznillah. siz neyi savunuyorursunuz. başindan sonuna kadar kur anin anlamini okuyan kactane imam hatipli taniyorsunuz. içi boşaltilmiş kavramlar... imam olana kadar yalvarin yakarin. imam oluncada yan gelin yatin...kaliteli sinavlar yapilsin. kim hangi okulu bitirirse bitirsin. o zaman bakalim kaç tane imam hatipli kazanir...ayni askeri okullar gibi olsun.... samimi olan 6 ayda 40 yillik çakma imamlardan daha fazlasini öğrenir...vesselam

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
mucahid 2017-05-19 09:11:37 @Halil

abdest almayı bilmez namaz kılmayı bilmez nice imamhatipliler var itikatdan bahsetmiyorum bile bunlar imam olmuşlar nereye koyacağız bunlşarı?

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
zaza 2017-05-18 20:26:07 @Halil

önlisans ve ilitam belgesi ile personel almak doğru değil... örgün eğitim olmadan dini eğitim olmaz.

Beğenmedim! (14)
Avatar
hafızhaluk 2017-05-17 22:47:23

imamhatiplilerinize sahip çıkın lakin biraz kuran eğitimi verip de sahip çıkın..çünkü ben düz lise mezunuyum hafız olarak onların arkasındaa namaz kılarken çok yanlış buluyorum...

Avatar
hadi bakalım 2017-05-17 22:07:27

önlisans + hafızları korumalı çünkü onlar imam hatiblerden daha donanımlı

Avatar
Muhammed 2017-05-18 09:43:26

Belki bi çok kişi bu sınavı bekleyip hayatını onla devam edecek aksi durumda hayatı alt üst olacak bu dini bölüm camiyasına yakışık durmaz . Sınav yapılır ve iyi bir başarı olursa alınır yoksa taviz zaten verilmesin

Avatar
hadi canım 2017-05-17 20:57:56

yayınlamassın ama neyse :) senin önlisan mezunu dediğin adamların çoğu kuranı kerimi açıp mana veren kişiler. ilim var ,tecvid, talim var, halkla ilişkiler mükemmel. sen öyle zannet.... ama desenki bunlar cemaatçi de ondan bu uygulama desen inanırım.

____ADMİNİN YORUMU___ VAY BE! BULUNMAZ PARİS KUMAŞI DESENE!

Misafir Avatar
hadi canım 2017-05-18 05:04:40 @hadi canım

müftü ol: sen benim imam olduğumu nerden çıkardın şimdi :) :) haaaaaaaaaa admin sanda lafım var. evet çoğu önlisans mezunun kalitesi çoğu imam hatip mezunundan iyi... kabullenelim

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
müftü ol 2017-05-18 00:02:04 @hadi canım

o kadar özellik varsa müftü ol aslanım ne diye imamlıga atarlanıyorsun.. yada vali falan ol bakan bile olabilirsin madem mükemmelsin imamlık kesmez seni..

Beğenmedim! (4)
Avatar
Saglam 2017-05-17 21:52:35

Çok yanlış bir karar o zaman o branşta bir okul acmayacaksin. Bu şekilde olmaz mülakata alırsın yeterli değilse elersin. Ben de diyorum ki imamlar sadece hafız olmalı. Çünkü namazlarda görüyoruz hafız olmayan bazı hocalarimizi... Allah herkesin yardımcısı olsun.

Misafir Avatar
naci 2017-05-17 22:56:58 @Saglam

sadece hafızlar diyanet kadrosuna alınsın .

Beğenmedim! (13)

banner274

banner273