HDP'nin Müftüsü Operasyona 'İşgal' deyip Diyanet'e tepki gösterdi

HDP'nin Müftüsü Operasyona 'İşgal' deyip Diyanet'in talimatına tepki gösterdi

HDP'nin Müftüsü Operasyona 'İşgal' deyip Diyanet'e tepki gösterdi

HDP'nin Müftüsü Operasyona 'İşgal' deyip Diyanet'in talimatına tepki gösterdi

21 Ocak 2018 Pazar 16:21
HDP'nin Müftüsü Operasyona 'İşgal' deyip Diyanet'e tepki gösterdi
banner283

"Fetih Suresi, savaşı değil, barışı tarif eder" diyen eski Diyarbakır Müftüsü ve HDP Milletvekili Erdoğmuş, "Fetih kavramı, istilanın, işgalin ve savaşın parolasına dönüştü. Tıpkı bugün olduğu gibi Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından, din görevlilerine camilerde fetih suresini okuma talimatı verilerek bu tarihi çarpıtma tekerrür etmektedir" dedi.

Eski Diyarbakır Müftüsü ve HDP Diyarbakır Milletvekili Nimetullah Erdoğmuş, TSK'nın Afrin operasyonunun ardından Diyanet İşleri Başkanlığı'nın talimatıyla camilerde Fetih Suresi'nin okutulmasına tepki gösterdi.

Konuyla ilgili yazılı bir açıklama yapan Erdoğmuş, şu ifadeleri kullandı:

"Diyanet İşleri Başkanlığı, Afrin işgal girişiminin başladığı saatlerde camilerde Fetih Suresi'nin okunması talimatını verdi. Kuran'ı Kerim'in 48. suresi olan Fetih Suresi, adını ilk ayetinden alan ve Hudeybiye Barışını fetih olarak belirleyen çok önemli bir suredir. Barışı tarif ederken, onurlu bir zafer ve göz kamaştırıcı bir başarı diye tanımlar, bunu apaçık bir fetih olarak ilan eder.

Hudeybiye Barış Anlaşması, maddeleri itibariyle, peygamberin arkadaşları için ümit kırıcı ve endişe vericiydi. Umre yapmadan Mekke'nin yakınından geri dönmek, mültecilerin tek taraflı iadesi, ‘Allah Resul'ü' ünvanının anlaşma metninden çıkarılması gibi maddeler, askeri bakımdan güçlü olan mümin sahabilere çok ağır gelmişti. Hz. Ömer, bu durum karşısında infialini gizleyememişti. Hz. Muhammed (S.A.V) ise amacımız olan barışa ulaştık diyerek arkadaşlarını ikna etmeye çalışıyordu ki, ‘Fetih Suresi' nazil oldu. dinihaber.comFetih, artık savaşın değil barışın karşılığıydı.

Ne yazık ki, sonraki dönemlerde fetih kavramı, istilanın, işgalin ve savaşın parolasına dönüştü. Tıpkı bugün olduğu gibi Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından, din görevlilerine camilerde fetih suresini okuma talimatı verilerek bu tarihi çarpıtma tekerrür etmektedir.
Bunu esefle kınıyor, bir uzlaşma ve anlaşma ilkesini sembolize eden bu mesajın, din görevlileri tarafından da idrak edilerek amacına uygun bir şekilde barış dualarına dönüştürüleceğini ümid ediyoruz."

 

Ajanslar

Son Güncelleme: 21.01.2018 17:12
Anahtar Kelimeler:
Zerdüşt Müftü
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
memur 2018-01-21 18:19:54

senin gibi birisini diyarbakır gibi peygamberler şehrine müfti yaparlarsa sonuç bu olur. esi diyanet işleri başkanımıza vebal olarak bu kişinin diyarbakıra müfti olmasına vesile olması yeter. bakar mısınız çarpıtmaya fetih suresi barıştan bahsediyormuş. türk ordusu afrine barış için gitmiyor mu. ortadoğuyu kan gölüne dönüştürenlere laf etsene.

Avatar
Diyarbakırlı.21 2018-01-21 17:25:03

Ey kıblesini değiştiren lanetullah sanane bizim imamlardan diyanetten artık sen zerdüştsün git ateşe tap

Avatar
I.h 2018-01-21 17:17:52

Yav eski Diyarbakır müftüsü değil, Diyarbakır eski müftüsü olacak. Sürekli aynı yanlışı devam ettiriyorsunuz.

Misafir Avatar
reis 2018-01-23 09:11:48 @I.h

yav ne.....?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ne fark eder 2018-01-21 19:23:40 @I.h

ha kel hasan ha hasan kel
konumuz memleket sen dile takılmışssın

Beğenmedim! (3)
Avatar
Zafer 2018-01-21 19:18:23

PEKİ BUNA İŞGAL DİYORSUNUZ.PKK TÜRKİYEDE MEHMETÇİĞİ VURDUĞUNDA NİYE SESİNİZ ÇIKMIYOR.SİZİ VİCDANINIZ MI YOKSA APOMU YOKSA HDP Mİ YOKSA YPG Mİ VS. VS. YÖNETİYOR?

Avatar
Adil 2018-01-21 21:30:42

İslamda muhalefet geleneğini anlatırken en sert karşı çıkışları övünerek anlatıyorsunuz... hatta sahabenin hudeybiyede hz. Peygambere muhalefeti sözlü kurban kes emrini dahi uygulatmayacak kadar etkilemişti... şimdi en küçük muhalefet bile vatan hainliği olarak ifade ediliyor... geldiğimiz hale bakın. ..

Misafir Avatar
adil 2018-01-22 23:08:27 @Adil

bay memur kur'an münafıkların özelliklerini ve müslümanlara yaptıklarını, her türlü hainliklerini, savaştan kaçışlarını, çıkardıkları fitneleri ayrıntılı bir şekilde anlatıyor mu? anlatıyor... hz. peygamber bunlara nasıl davranıyor söyler misin? eğer ölçüm hz. peygamber diyorsan ben de diyorum ki hz. peygamber nasıl davrandıysa öyle davran.. sağa sola duygusal oyunlar yapma... kelimelerle oynama...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
memur 2018-01-22 19:26:35 @Adil

Tekrar ediyorum adınıza yazık. yamukları savunmanın adına sert eleştiri diyorsunuz. Ben ne söylediğinizi gayet iyi anladım. Hudeybiyede Peygamberimize itiraz eden ashabı kiramın hepsinin derdi Müslümanların izzeti idi. sizin eleştiri yapıyorlar dediklerinizi derdi nedir acaba. memleketimin birlik beraberliği mi? Kendinize gelin neyi savunduğunuzu bilin. Yok niyyetiniz yamuklardan yana ise o taktirde de mert olun niyyetinizi açık edin.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
adil 2018-01-22 16:42:22 @Adil

bay memur önce okuduğunu anla... tarihten bu güne sürekli müslümanlara tuzak kurdular... hep bu tuzaklara düştük.. birbirimize girdik.. doğruya ulaşmak istiyorsak en sert eleştirilere kulak verip en doğrusunu yapmaya çalışmaktır... istişare bu demektir...hz. peygamberler münafıklarla birlikte bir yaşam sürmüştür unutma bunu..

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
memur 2018-01-21 22:52:43 @Adil

hadi oradan. mukayeseye bak beri gel. ne alakası var vatan söz konusu beyefendi vatan. adına yazık.

Beğenmedim! (2)
Avatar
Zafer 2018-01-21 19:19:19

PEKİ BUNA İŞGAL DİYORSUNUZ.PKK TÜRKİYEDE MEHMETÇİĞİ VURDUĞUNDA NİYE SESİNİZ ÇIKMIYOR.SİZİ VİCDANINIZ MI YOKSA APOMU YOKSA HDP Mİ YOKSA YPG Mİ VS. VS. YÖNETİYOR?

Avatar
Pir 2018-01-21 23:49:20

1990 da Antalya Gebizli Eğitim Merkezinde "siz bu tanklarla mı PKK ya karşı savunacaksınız diyen kursiyer Müftü-vaiz adayı kimdi? Araştırılsın MİT tarafından.

Misafir Avatar
Atsız 2018-01-22 22:26:54 @Pir

Kimmiş o eleman? Sayın Hocam. Allah aşkına açıkla...

Beğenmedim! (0)
Avatar
hasan 2018-01-21 20:47:00

fetihle işgalı bir ayırabilse anlayacak niçin camilerde fetih süresi okunuyor.