HDPKK'nın Müftüsü Dini Nikahtan rahatsız oldu

Müftülüklere nikâh kıyma yetkisi veren tasarıya müftüden de tepki geldi. Tabi HDPKK'nın müftüsünün unuttuğu br şey var.. Bu nikah müslümanlar için, zerdüştler için değil!

HDPKK'nın Müftüsü Dini Nikahtan rahatsız oldu

Müftülüklere nikâh kıyma yetkisi veren tasarıya müftüden de tepki geldi. Tabi HDPKK'nın müftüsünün unuttuğu br şey var.. Bu nikah müslümanlar için, zerdüştler için değil!

Ömer Yaylalıgüller
Ömer Yaylalıgüller
11 Ekim 2017 Çarşamba 15:03
HDPKK'nın Müftüsü Dini Nikahtan rahatsız oldu
banner221

İçişleri Bakanlığı’nca getirilen müftülere nikâh kıyma yetkisi verecek tasarının bu hafta Meclis Genel Kurulu’nda görüşülerek yasalaşması bekleniyor. Muhalefet partilerinin itiraz ettiği düzenlemeye daha önce 3 ilde müftülük yapan HDP Diyarbakır Milletvekili Nimetullah Erdoğmuş da karşı çıktı.

Ülkenin içinde bulunduğu şartlara bakıldığında böyle bir konunun gündeme getirilmesini “iyi niyetli” bulmayan Erdoğmuş, “Adalet ve Kalkınma Partisi her dönem muhafazakâr kesimde erozyona uğrayan aşınan pozisyonunu geciktirmek için belli çıkışlar yapıyor bu da onlardan bir tanesi” dedi.

"Belediyelerde seçilen bir irade var"

Gazete Duvar’dan Nergis Demirkaya’nın haberine göre, inanç açısından bakıldığında buna ihtiyaç olmadığını belirten Erdoğmuş, şöyle devam etti:

“Nikâh bir birlik sözleşmesidir. İki kişi arasında ve temeli sadakat ve sevgi olan ona dayalı bir sözleşme ve o sözleşmeye tarafların şahit tutulmasıdır. Bugüne kadar belediyeler üzerinde yürüyor. Benim kanaatim de belediyelerin üzerinde yürümesinin daha anlamlı ve değerli olduğudur. Çünkü orada seçilen bir irade var. O irade o ili, ilçeyi yansıtan bir irade. Toplumun bu mevcut ihtiyacına ev sahipliği yapması çok doğrudur.”

"Halkın böyle bir talebi yok"

Camilerde geçmişten bugüne geleneğe uygun şekilde kıyılan dini nikâh için “nikâhın duası” diyen Erdoğmuş, nikâhta kadının gelecek güvencesinin önemli olduğunu, bu güvencenin de Medeni Kanun’da bulunduğunu söyledi.

Erdoğmuş, “Kadının mağdur edilmemesi önemlidir. Şu an nikâh sözleşmesi hukuki olarak nikâhın geldiği nokta bu açıdan Türkiye’de çok iyi bir noktadır. Belediyelerde bir sorun yok, halkın böyle bir talebi yok ki bu getirilmek isteniyor. Üstelik bu halkı da ayrıştırıcı bir düzenleme. Din üzerinden inanç üzerinden yapılan bir ayrıştırma da doğru değildir” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
memur 2017-10-11 16:36:11

hayreti mucip şey şudur ki bu zat nasıl diyarbakır gibi peygamberler veliler şehri bir ile il müftüsü yapılabilmiştir. lakin herhalde bunda eski başkanımızın vebali büyüktür. bir müftü neyi savunuyor bakar mısınız?

Avatar
Ertuğrul 2017-10-11 19:27:46

Ne müftüsü lütfen bu adama muhti diyelim

Avatar
sıtkı 2017-10-11 18:45:06

mehmet görmez döneminde icad edilen molla-mele alımında pkklı katillerin bir kısmının diyanete sızdığı ve özellikle bölge halkı içinde fitne fesat tohumları atmak için çalıştığı biliniyor. uyduruk icazetlerle devlet memuru olmanın nasıl olduğunu insanların yıllarca üniversite okuyup sonrasında iş beklerken başkalarının nasıl torpille personel yapıldığı na gördük. ali erbaş hocamız inşaAllah bu tür hataların açtığı yaraları onarabilirler.

Misafir Avatar
aynalı 2017-10-12 10:59:13 @sıtkı

ulan sıtkı köpeği şerefsiz sana mı kaldı devlet büyüklerinin işine dil uzatmak adi herif sen mehmet görmezin köpeği olamazsın...

Beğenmedim! (2)
Avatar
önce insan olmak lazım 2017-10-12 08:48:44

bir dönem kazara müftülük yapması hdp-pkklı kafirlerin maşası olmasına engel olmamış. hem dünyada hem ahirette zelil olmak için çaba sarfeden bir fikir fukarası daha........

Misafir Avatar
memur 2017-10-12 13:52:23 @önce insan olmak lazım

beyefendi tabi her iki durum da bizce meçhul lakin her iki durumun gerçek olması da hayreti muciptir.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
memur kardeşim.. 2017-10-12 09:43:35 @önce insan olmak lazım

memur kardeşim onu da mehmet görmez'e sormak lazım. bu adamın pkklı köpeklerin maşası olduğuna dair kendisine bilgi verilmesi söz konusu olmuş mu ya da bu konuda uyarıldığı halde bu zavallıyı pkklı alçaklardan olduğunu bile bile müftü olarak atamış mı?

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
memur 2017-10-12 09:20:12 @önce insan olmak lazım

beyefendi kazara ilçe müftüsü oldu diyelim bir zat kazara diyarbakır gibi bir ile müftü nasıl olur?

Beğenmedim! (0)
Avatar
pkk-hdp beyaz sarayın kuklasıdır 2017-10-11 18:40:26

beyaz sarayın sadık köpeği olup türk milletine karşı alçakça tuzaklar kurup müslüman katliamı yaptığınız için Allah belanızı versin. senin gibi biri insanlıktan nasibini almamış namussuzların kitlesinin içinde siyaset yapıyorsa demek ki ya kanında ya sütünde bozukluk var. yasin börü gibi gençlerin kanıyla utanmadan sokak sokak dolaşıyorsunuz. müslüman kürtler eğer gerçekten müslümanlarsa size oy vermezler.

Avatar
Has Arap 2017-10-11 22:15:00

Bunu MÜFTÜ YAPAN DİYANET DEVLET KURUMU YÖNETİCİLERİNE UYARIMDIR. BU MÜFTÜ GİBİ DAHA PEK ÇOK MÜFTÜLER, EĞİTİM MERKEZİ HOCALARI, VAİZLER, İMAMLAR VB VAR . HDPKK SEMPATİZANI VE DESTEKÇİSİ OLAN. ÖZELLİKLE KÜRTLERİN YOĞUN YAŞADIĞI İLLERDEKİ MEDRESELER KÖKENLİ OLANlar. Bir de yine hdpkk nın etkin olduğu il ve ilçelerde Diğer Devlet Kurumları Personellerinde olduğu gibi Diyanet personelinin çoğunluğu da hdpkk sevdalısı olduğu için buralarda Hdpkk lı olmayan personeller Korku ve Sindirilmişlik içerisinde kalmışlardır. Özellikle Kürt olmayan Batı illerinden O bölgeye Doğu Güneydoğu ya giden personel Korkularindan Görevlerini yapamamakta ve PKK cı olan İmam vb lere idari ceza verememektedirler

Avatar
duamızdır 2017-10-12 08:58:48

Allahım hem sapan hem de saptırmak için ümmeti zehirleme peşinde koşan bu tür mahlukların şerrinden de sana sığınıyoruz. 1000 yıldır yaşanan müslüman kardeşliğini bozmak için katil devletlerin kurup beslediği imansız , kitapsız ve hayasız hdp-pkk vb. her türlü yapılanmanın şerrinden ümmet koru. amin amin amin....

Avatar
pkk alçaklıktır 2017-10-11 18:32:47

bu zavallı pkk-hdp pisliği içinde yok olup gitmeye mahkumdur. bir dönem müftülük yapması pkklı köpeklerin pisliğine bulaşmasına engel olmamıştır. bu tür mahlukata ancak acınır.