İŞKUR imamlarına kadro talebi!

MHP Grup Başkanvekili Erkan Akçay İŞKUR’a bağlı olarak çalıştırılan imamların istihdam sorununu meclise taşıdı. Konuyla ilgili soru önergesi veren Akçay 4 bin 995 geçici imama kadro verilmesi gerektiğini söyledi.

İŞKUR imamlarına kadro talebi!

MHP Grup Başkanvekili Erkan Akçay İŞKUR’a bağlı olarak çalıştırılan imamların istihdam sorununu meclise taşıdı. Konuyla ilgili soru önergesi veren Akçay 4 bin 995 geçici imama kadro verilmesi gerektiğini söyledi.

Ömer Yaylalıgüller
Ömer Yaylalıgüller
12 Ekim 2017 Perşembe 10:53
İŞKUR imamlarına kadro talebi!
banner221

Diyanet İşleri Başkanlığınca geçici imam hatip olarak göreve başlatılıp daha sonra camilerde temizlikçi yapılan imamların sorunları meclis gündemine geliyor. MHP Grup Başkanvekili Erkan Akçay Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın cevaplaması istemiyle verdiği soru önergesiyle yaşanan sorunları gündeme getiriyor. 

12 Mayıs 2017’de  "İl Müftülükleri bünyesinde boş bulunan imam hatip kadroları için geçici cami görevlisi" için açılan sınavla göreve başlatılan ancak daha sonra İŞKUR’a bağlı Toplum Yararı Programına kaydırılan ve temizlikçi yapılan imamların sorunlarına MHP ses verdi. Grup Başkanvekili Erkan Akçay’ın soru önergesi imamların yaşadığı sorunları gözler önüne serdi. 

Önergesinde 15 Mayıs 2017-17 Mayıs 2017 tarihleri arasında il müftülüklerince ilana çıkıldığını, 23 Mayıs 2017 tarihinde mülakatlar gerçekleştirildiğini, 25 Mayıs 2017 tarihinde görevlendirilen isimler açıklandığını ve 26 Mayıs 2017 tarihinde sözleşmelerin imzalanarak geçici cami görevlilerinin vazifelerine başladığını belirten Akçay bu yolla 4 bin 995 münhal imam hatip kadrosuna geçici cami görevlisinin istihdam edildiğini ifade etti. Geçici cami görevlilerinin vazifelerinin 10 uncu gününde cep telefonlarına gönderilen bir mesajla İŞKUR’a bağlı olarak “Toplum Yararına Hizmet Programı”na kaydırıldıklarını ve resmiyette “temizlik işçisi” olarak istihdam edildiklerini belirten Akçay Diyanet İşleri Başkanlığı’nın ilanen duyurduğu sınav ve iş şartlarına aykırı olan bu uygulama ile geçici cami görevlisi olarak görevlendirilen ancak temizlik işçisi olarak işe başlatılan 4 bin 995 kişinin mağdur edildiğine dikkat çekti. Akçay’ın önergesinde yer verdiği sorular şöyle: Geçici cami görevlisi olarak görev yapan 4 bin 995 kişinin Toplum Yararına Hizmet Programı çerçevesinde istihdam edilecekleri süreye ilişkin bir kısıtlama var mıdır; varsa bu kişilerin görevlerine ne zaman son verilecektir? 

Geçici cami görevlisi olarak göreve başlatılan 4 bin 995 kişi ilanlarında belirtilmemesine rağmen İŞKUR aracılığıyla toplum yararına hizmet programında görevlendirilmelerinin sebebi nedir? Söz konusu kişilerin mağduriyetlerini gidermek için yapılan veya yapılacak olan çalışmalar nelerdir? Geçici cami görevlisi olarak çalıştırılan 4 bin 995 kişi ile sözleşme yapılacak mıdır yada bu kişilere kadro verilecek midir?
 

Kaynak: AA

Son Güncelleme: 12.10.2017 20:59
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kadir Erdemsoy 2017-10-12 12:31:04

DİKKAT,BİZLER İŞKUR DAN KURA İLE FATİHA OKUYARAKGÖREV ALANLARDAN DEĞİLİZ.KPSS,DHBT,ŞARTI KOŞULMUŞ VE İL MÜFTÜLÜKLERİN DE KURULAN KOMÜSYON TARAFINDAN YÜZÜNE K.KERİM,MÜFREDATTA Kİ YASİN,HUCURAT MÜLK GİBİ SURELERDEN VE İLMİHAL SORULARIYLA MÜLAKATI KAZANAN İMAMLARIZ.BİLİP BİLMEDEN İNSANLARA İFTİRALAR ATMAYIN,KUL HAKKINA GİRERSİNİZ.

Misafir Avatar
işin cılkı cıktı 2017-10-17 12:04:32 @Kadir Erdemsoy

işkurlu imam ne arkadaş ! bu işin de suyunu çıkardılar... molla alımı saçmalığı ile matbaalarda icazet bastırıp kadro alan adamlardan sonra şimdi de işkur imamlığı diye yeni bir icat... mihrap-minber-kürsü vazifesi bu kadar oyuncak haline getirilmemeli.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
oldu 2017-10-14 22:17:33 @Kadir Erdemsoy

oldu o zaman bütün işkurluları kadroya alsınlar sonuçta onlarında bir şekilde kadrosu var. boş boş kadro isteyeceğinize sınav isteyin

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
4b 2017-10-13 17:30:40 @Kadir Erdemsoy

kardeşim o zaman onca 5 bin alım oldu girseydin? biz dhbt den 93 alalım atanalım diğeri 50 60 alsın hiç sınavsız girsin. sadece oradaki malum kaç kişiyse onla yarışsın sonra hak ettim nidaları yapsın. işkur çalışmayan yüksek puan alan adamların hakkı nerde. hak hak diyonuz da?

Beğenmedim! (5)
Avatar
vekil 2017-10-12 11:43:22

Kardeşim Allah aşkına vekillere sahip çıkan yok mu

Avatar
4 b 2017-10-12 11:12:18

Kac yildir kadro bekleyen 4 b li imamlarin sesini niye duymuyor ve haber mansetlerine tasimiyor acaba site yonetimi

Avatar
İŞKUR imamı 2017-10-12 11:29:44

Biz kadro talebimiz YÖK sözleşmeli alım yapılsın tekrar sınav acıksın dersimiz bu bize laf eden sözleşmeli ve vekil İMAMLAR Ankara yollarını aşındırdık biz azmettik tevekkül de şimdi sıra bize hakaret edip kopureceginize gidin Ankara’ya Ankara’nın yolu orada engellenen m j var sizi

Avatar
Murat inan 2017-10-12 12:20:01

Sayın vekilim Allah sizden razı olsun İŞKUR aracılığı ile sadece temizlik ve beden işçisi alınır o programdan önce yine camileri Özel İdare aracılığı ile temizlik işçisi almışlardı Fakat bu Sınavla yapılıp geçici Cami görevlisi diye aldılar çoğu arkadaş 3 yıl 5 yıl 10 yıl Özel sektörde ki işlerini bırakıp Cami görevlisi diye Sınava girdiler sonra iş kur dediler insanların mağdur olmasını sağlayan Diyanet'in olması da bizi çok üzüyor şimdi bunların işi biterse bu kişiler sonra ne yapacaklar.

Avatar
4b li 2017-10-12 11:03:53

sayin millet vekilleri Allah rızası icin birde sözleşmeliyiz imam hatiplerin sorunlarını dile getirin bu kadar sağır ve kör olmayin

Avatar
Vekil 2017-10-12 11:11:18

İş kur imamlarin dan önce vekiller var rabbim herkesin gönlüne göre versin ama iş kur imam alırken sadece sınavla fatihâ ve cuma hutbesi duasını sordular

Misafir Avatar
Iskurdan imam 2017-10-13 17:30:19 @Vekil

Ne biliyorsunda ne konusuyorsun allah askina az dusunerek konusun

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Ne önemi var 2017-10-12 22:42:00 @Vekil

Hayır kardeşim yanılıyorsun bana normal bi adam düşün abdesti yok bu adamın hükmü nedir diye sordular ??? Duymuşsunuzdur bir iki yerden öyle şeyler söylüyorsunuz hadi bunu da yaysana şimdi

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
İsmail ates 2017-10-12 19:26:15 @Vekil

Kardesim sen sinava girdinmi belki her yerde degildir ama bana hafizliktan mufredat dan ilmihalden yuzune yani olmasi gerektigi gibi soru soruldu

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
İskur 2017-10-12 13:41:15 @Vekil

Kardesim bilmeden konusmayın ya Ayıptır ben 7 aydir mülakata hazırlanıp girdim o sınava ...

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
İşkur 2017-10-12 11:52:34 @Vekil

Allah cc hepimizin hakkında en hayırlısını nasip etsin.

Beğenmedim! (0)
Avatar
cesur yurek 2017-10-12 12:23:08

Elhamdulillah bu işkur uzerinden magdur olan imamlar mollalar hafizlar inş adelet tecelli edecektir..ve bu magduruyyeti haksizligi gormemek icin kor sagir ve dilsiz olunmasi lazim..ve biran once soz veyahut kdro gelir..