'Matbaanın icadı, Hristiyanlığı alt üst etmiştir'

Diyanet İşleri 17'nci Dönem Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, matbaanın icat edilmesinin tüm dinleri etkilediğini belirterek, "Bu icat Hristiyanlığı hallaç pamuğu gibi alt üst etmiştir" dedi.

'Matbaanın icadı, Hristiyanlığı alt üst etmiştir'

Diyanet İşleri 17'nci Dönem Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, matbaanın icat edilmesinin tüm dinleri etkilediğini belirterek, "Bu icat Hristiyanlığı hallaç pamuğu gibi alt üst etmiştir" dedi.

13 Nisan 2018 Cuma 21:57
'Matbaanın icadı, Hristiyanlığı alt üst etmiştir'

Gaziantep Üniversitesi Mavera Kongre ve Sanat Merkezi'nde düzenlenen 'Günümüz Türkiye'sinde İslam ve Müslümanlık' konulu toplantıya; Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Gaziantep Üniversitesi Rektörü Ali Gür, Diyanet İşleri 16'ncı Dönem Başkanı Prof. Dr. Ali Bardakoğlu, Diyanet İşleri 17'nci Dönem Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Eski Başkanı Ahmet Ertürk, Moderatör Şehmus Demir ve öğrenciler katıldı.

Toplantı Kuran tilaveti ile başladı. Ardından konuşan Diyanet İşleri 17'nci Dönem Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, matbaanın icadının dinleri de etkilediğini ifade ederek, "Gençlere karşı ilahiyatçılar olarak mahcubiyetimizi dile getirmek istiyorum. Onların dünyalarına giremedik. Bunları anlatmak için birçok ülkede Müslüman topluluklarla bir araya geldik. Dini boyutta son yıllarda çok önemli bir boyuta girdik. Dini bilgi konusunda matbaanın icadı tüm dinleri etkilemiştir. Bu icat Hristiyanlığı hallaç pamuğu gibi alt üst etmiştir. Çünkü kiliselerin üzerine aldığı bütün otorite kitaplar basılıp her eve girince doğru söylemek niteliği ortaya çıkmıştır" diye konuştu.

Ajanslar

Son Güncelleme: 14.04.2018 17:42
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
pirifani 2018-04-13 23:36:57

avrupada matbayla ilk basilan kitab yanlis bilmiyorsam incil idi. matba bize cok sonralari kuran basmamak sartiyla getirilebildi. ibrahim muteferrika isimli musluman olmus bir dogu avrupali papaz vasitaiyla. ancak gayri muslim azinliklarin daha oncede matbayi osmanlida kullandiklari yolunda birseyler okumustum. belkide matbayi once onlar kullandilar. insan tek tip bir varlik degildir. cesitlilik yaratilisin dogasinda vardir. matbadan oncede farkli fikirler ortaligi kasip kavuruyordu.durum islamdada aynidir. ilk donem mezheblerini incelerseniz bunlar nasil musluman dersiniz. kaldiki bunlarin ortaya ciktigi zamanlar ashab ve tabiinin hayatta oldugu donemdir. o zamanlar kuran sadece buyuk merkezlerde mevcuttu. simdiki gibi 30-40 tane meal ve tefsiri kutuphanelerinde bulundurma imkani yoktu insanlarin.butun bu imkanlara ragmen insanlar kuran ilmini hala din buyuklerine havale ediyorlarsa mesuldurlar. acikinca kendi yiyen dininide kaynagindan kendisi ogrensin.

Avatar
pirifani 2018-04-14 12:47:48 @pirifani

sende haklisin!!! kurandan vede mealden herkes ancak kendi kapasitesi oraninda anlar. arabcayi ve islami ilimleri cok iyi bildigi halde hata edenler ve sapitanlar daima olmustur ve olacaktir.sizin fikrinize gore mealden hukum vermek cinayetse ana dili arabca olup dini ilimlerde derinligi olmayan arablarin kuran metnini okumasida cinayettir."hukum vermek" tabiriniz uzerinde dusunmek lazim.nedir hukum vermek? hukmu kuran vermiyor mi? mirastan faize evlilikten bosanmaya uluslararsi hukuktan daha bilmem neye islam mezhebleri icindeki birbirine taban tabana zit en azi iki gorusun bulunmasi meseleyi anlamak isteyen herkes icin yeterince anlatiyordir.ama siz anlamak istemiyorsaniz baska. meali bir defa okumakla veya sadece bir meali okumakla hedefe yaklasilamaz. ama kurani bastan sona hifzedip hafizlik derside verdigi halde kuran cahili olanlarin coklugu sizi rahatsiz etmezken insanlarin mealden ogrenmeye calismalari bu kuran cahili kesimleri elbet rahatsiz edecektir.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
veli 2018-04-14 08:36:00 @pirifani

bu ne sacma bir cumle: ''insanlar kuran ilmini hala din buyuklerine havale ediyorlarsa''
dini bilgi de bilimsel bilgi de, usta cirak iliskisi icerisinde yukselir. islamoglu zihniyeti gibi mealden hukum vermek cinayettir, tahriftir

Beğenmedim! (2)
Avatar
dinlendir 2018-04-14 22:14:38

artık popülerliği medyaya çıkmayı mı özledi. ben ona hakkımı helal etmiyorum.