MBSTS sayısal veriler

ÖSYM, Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınav Sonucu sayısal verileri açıkladı.

MBSTS sayısal veriler

ÖSYM, Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınav Sonucu sayısal verileri açıkladı.

İsmet DEMİR
İsmet DEMİR
14 Nisan 2016 Perşembe 21:32
MBSTS sayısal veriler
banner221

DiNiHABERLER.COM / ANALiZ



Geçen sınava göre çalışan ile çalışmayanlar daha net bir şekilde ayrıştı. Adaylar daha bir sıkı sınava hazırlandığı bir vakıa. Adaylar sınava çok çalışmış olmalı ki geçen sınavda 50 ve altı alanlar bu yıl 85’i geçince soruların kolay olduğunu söyledi. Sınavda genel başarı Fıkıh ve Siyer konusunda. Bu da Diyanet personelinin ağırlıklı olarak bu bilimler üzerine gündemlerinin oluşmasından kaynaklanıyor olabilir. 

Diğer ilim dalları nadiren Diyanet personelinin ilgili alanına girdiğinden olsa gerek bilgi istiyordu. 


Her şeye rağmen sınav sonucundan herkes memnun. Adil ve objektif olduğunu söyleyenler çoğunlukta desek yalan olmaz. 

Bu yıl yapılan MBSTS’de 172 kişinin sınavı iptal edildi. 


Kamerayla kayıt altına alınmasına rağmen bu kadar iptalin olması akla kopya ihtimalini getiriyorsa da kameralara rağmen kopya çekilmesi imkansız. 

ÖSYM, MBSTS sayısal verileri kamuoyuyla paylaştı. Buna göre; 

Sınava Başvuran Aday Sayısı: 51254

Sınava Giren Aday Sayısı: 
48731

Sınava Girmeyen Aday Sayısı: 2351

Sınavı Geçersiz Aday Sayısı:
 172



Bunlar da İlginizi Çekebilir

Son Güncelleme: 16.04.2016 13:47
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

Avatar
İmam 2016-04-14 22:50:58

Değişen bir şey yok sadece Muftulerin işi zorlaştı. Hesap makinelerinde biraz daha hassasiyet olacak o kadar.

Avatar
Daha napsınlar 2016-04-15 06:04:28

Adam sınava girmiyor diyanete hakkını helal etmiyor diyanet sana sınava girme mi dedi

Avatar
komisyon=hesap makinası 2016-04-15 10:05:27

evet puanlar bu sene ıyı.farkeden şu olur:mülakatta yuksek puan almak için biz uğraşıyorduk.şimdi müftüler bol bol hesap makinanası ile evire çevire bırakmanın yolunu ararlar.çünkü komisyon başkanı artık hesap makinası.

Avatar
gülnarlı bilal 2016-04-15 09:52:34

sorular ne oldu soruların açıklamaını istiyoruz

Avatar
Gümüşhane de imam 2016-04-15 11:01:56

bu diyanet yüzünden meslekten soğuyorum, bırakacağım, beş senedir giriyorum yeterli puan alamadım psikolojim yerlerde , bizi bu duruma düşürenlere hakkımı helal etmiyorum, biz madurruzz..

Misafir Avatar
haklısın hocam 2016-04-15 12:13:33 @Gümüşhane de imam

hem yalnız değilsin, hem de yalnızsın. tıpkı benim gibi ve bizler gibi. sesimizi duyuramıyoruz, anlatamıyoruz, anlamıyorlar. bu mbsts eziyetten başka bir şey değil. tek kazanan var o da ösym.

Beğenmedim! (5)
Avatar
Ufuk 2016-04-15 16:17:30

Mbts nin bi hükmü yok her şey mülakatta adama 90 lazım 89 verıo müftü beyler 70 lazım 69 verıo böle saçma düzen olmaz olsun

Avatar
Hakan er 2016-04-14 23:47:08

Geçen yıl ki sınavda anamızı ağlattı diyanet ve 65 aldım. Bu yıl girmedim ama geçen yıl sınava giren arkadaşların hepside üzerine en az 15-20 puan koymuş. Ey diyanet sana bu adaletsizliğinden dolayı Hakkımı helal etmiyorum.

Avatar
Musab 2016-04-14 21:56:13

A gurubu camiye müracaat edebilmek için en az kaç puan lazim

Misafir Avatar
SEADAT 2016-04-16 20:33:32 @Musab

a grubu cami̇de görev yapman i̇çi̇n önce c sonra b de görev yapicaksin. bu da on yil demek

Beğenmedim! (0)

banner220