Nabi Avcı: Müezzin yetiştirelim
Konya Sivil Toplum Kuruluşları Platformu tarafından düzenlenen konferansta konuşan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, son 13 yılın fiziki altyapı ve beşeri alt yapıyı tanzim etmekle geçtiğini söyleyerek, “Dışarıdan gelen eleştirilerde ‘AK Parti 13 yılda pek çok şey yaptı. Ama eğitimde istediğimiz noktada değil’ Bu da doğru. Bu istediğimiz noktanın ne olduğunu hangi asgari şartlar sağlanırsa oralara doğru daha rahat gidileceğini bilmemiz gerekiyor. Bununda en önemli şartı hem fiziki hem beşeri altyapının sağlam olmasıdır. Yani okullarımız, dersliklerimiz, laboratuvarlarımız, atölyelerimiz, okullara erişim imkanları olacak. Sonra beşeri altyapı olarak öğretmenleriniz ve yöneticileriniz olacak. Dolayısıyla bu altyapı neredeydi nereye geldi ve nasıl hangi bütçeyle geldi bunu bilmemiz lazım” dedi.

"BÜTÇEMİZİ BEŞERİ YATIRIMA HARCIYORUZ"

Milli Eğitim Bakanlığı bütçesi hakkında rakamlar veren Avcı, “2002 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın bütçesi 7,5 milyar lira, 2015 yılında bu bütçe yüzde 731 artışla 62 milyar lira oldu. 2016 yılında 76,5 milyar lira oldu. 7,5 milyar liradan 76,5 milyar liraya geldik. Dolayısıyla bütçemizdeki artış oranımız 2002 yılına göre yüzde 923 oldu. Peki bu parayla ne yapıldı? Yatırım bütçesine baktığımız zaman 2002 yılında 1 milyar 281 milyon yatırım bütçemiz vardı. 2016 yılında yüzde 390 artışla 6 milyar 284 milyon oldu. Demek ki bu gelen paradan yatırımlarımızı biz yüzde 390 oranında artırarak yararlanmışız. Bütçemizi biz beşeri yatırıma harcıyoruz. Yani öğretmenlerimize harcıyoruz. Bu da bir yatırım” diye konuştu.

"BİZ BURAYA 10 TANE FİNLANDİYA EKLEDİK"

Geçmiş yıllarda öğretmenlerin 3-4 aylık eğitimle öğretmen olduğunu anlatan Bakan Avcı, “2002-2003 eğitim yılında resmi ve özel toplamında 513 bin 556 öğretmen görev yapıyordu. 2015-2016 eğitim yılında ise 993 bin 794 öğretmenimiz görev yapıyor. Bu rakamlara yaygın eğitim dahil değil. Yaygın eğitimde 2002 yılında 46 bin öğretmen vardı, bu yıl itibariyle 70 bin öğretmen var. 2003 yılından 2016 yılı şubat ayına kadar 542 bin 36 kadrolu öğretmen alımı yaptık. Hep Finlandiya’daki eğitimi örnek gösterirler. Finlandiya’daki toplam öğretmen sayısı 55 bin. Biz buraya 10 tane Finlandiya ekledik” ifadelerini kullandı.

ÖĞRETMEN MAAŞLARI

Öğretmen maaşları hakkında bilgi veren Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “2002 yılında öğretmenlerin net maaşı 470 lira 20 kuruştu. 1 Ocak 2016 tarihi itibariyle bu 2 bin 544 lira oldu. Ek derslerde ise 2002 yılında aylık 60 saat ek ders verdiği zaman 165 lira alırken bugün 628 lira alıyor. Yani maaş ve ek dersle birlikte 2002 yılında öğretmenlerin eline toplam 635 lira geçerken 2016 yılında 3 bin 173 lira geçmeye başladı. OECD’nin bütün ülkeler için yayınladığı 2015 eğitime genel bakış raporunda öğretmen maaşların iyileştirilmesi konusunda son 5 yılda en büyük ilerlemeyi Türkiye kaydettiği yazıyor” açıklamasında bulundu.

"MİNARE DEĞİL MÜEZZİN YETİŞTİRİLSİN"

Beşeri altyapıya önem verdiklerini anlatan Nabi Avcı şu ifadeleri kullandı:

“Bir tercih yapılması gerekirse artık fiziki altyapıdan çok beşeri altyapıya yönelmeliyiz. Yani insana, yani öğrencilerimize ve öğretmenlerimize yatırım yapmak zorundayız. Ben diyanetteki arkadaşlarla konuşurken şu örneği veriyorum; Camiler yapılıyor. 3-4 şerefeli, 3-4 minareli camiler yapılıyor. Artık camilerde minareler çıkan müezzinler yok. Mimari gereği 1 tane minare yapılacak. Ama 3-4 tane uzun orantısız minareler yapacağımıza sesi güzel 3 tane çocuğa burs verilsin bunlar müezzin olarak yetişsin. Minare değil müezzin yetiştirilsin.”
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Vekil müezzin 9 ay önce

Sayın bakanım bile farkına varmış kaç senedir müezzin alımı yok artık alsınlar

Avatar
Fahri 9 ay önce

Tamam hocam haklısiniz ama bide diyanet imam alimi yapsa

Avatar
Vekil 9 ay önce

Sayin bakanın görüşune katilmak lazım ama ne yazikki Diyanet farkına varamiyor çünki alım yapmıyor 3.5 yıldır vekil müezzin olarak vazife yapıyorum önlisans mezunuyum hafızim bakalım sözümüz ne olacak

Avatar
Bi vatandaş 9 ay önce

Kardeşim biz müezziniz ama 4-5 yıldır bi tane bile müezzin almıyor ilk önce Diyanet müezzin alımı yapsın. herkesin bir ailesi çocuğu var, vekillik bitti kapı önüne koydu sağolsun. Neden müezzin alımı yapılmıyor puanları mız bir işe yaramıyor artık yeter ya müezzin lik alımı yapın yada başta söyleyin bize bizde müezzin lige girmeye lim

Avatar
Emre safa 9 ay önce

Her camiye muezzin almak zorundalarmi muezzin buyuk camilerde olur hali hazirdaki muezinler bi yetissin kendinizi yetistirin beyler varsa yoksa atama sazan gibi adamlar kendilerini yetistirmiyor sora merkezi sistemle ugrasiyoruz adam dogru soyluyor hep siyasi gozuyle bakiyorsunuz alim yapmasa hukumete soveceksiniz.bunu kabullenin muezin alimi az olur

Avatar
koç 9 ay önce

Müezzinler ezan kurslarıyla kendilerini acilen yetistirmeli.hoş bir sada bırakmalı gönüllere.

Avatar
İmam 9 ay önce

Bülbüller köylerde çürüyor hocam

Misafir Avatar
musa 9 ay önce @İmam

imam!!! sen imamlığı ya da müezzinliği şehirde yapmak için mi kazandın köydekiler insan değil mi ? söylemin hiç hoş değil...

Beğenmedim! (0)
Avatar
ziyaa 9 ay önce

biz haziriz baskann sen rahat oll...elinizi tasin altina koyunn hazir olanlarii bi toplayinnn,..