Prof. Dr. Hasan Onat, "Bir hadisin Buhari'de geçmesi sahih olması anlamına gelmez!"

Habertürk'ün konuğu olan Prof. Dr. Hasan Onat, "İlahiyat fakülteleri yerel güçlerin tesirinde" olduğunu söyleyip "Bir hadisin Buhari ve Müslim'de geçmesinin sahihliğine delil teşkil edemeyeceğini..." vurguladı

Prof. Dr. Hasan Onat, "Bir hadisin Buhari'de geçmesi sahih olması anlamına gelmez!"

Habertürk'ün konuğu olan Prof. Dr. Hasan Onat, "İlahiyat fakülteleri yerel güçlerin tesirinde" olduğunu söyleyip "Bir hadisin Buhari ve Müslim'de geçmesinin sahihliğine delil teşkil edemeyeceğini..." vurguladı

19 Mart 2018 Pazartesi 17:23
Prof. Dr. Hasan Onat, "Bir hadisin Buhari'de geçmesi sahih olması anlamına gelmez!"

Prof. Dr. Hasan Onat yaptığı açıklamada şunları söyledi:

"İlahiyat fakülteleri yöresel güçlerin tesirinde. İlahiyat fakülteleri İslamiyeti ve diğer dinleri inceler ve bilgi üretir… Sokaktaki insan bir takvimin arkasındaki hadis yazan bir yazı gördüğünde bunu hadis olarak kabul edebilir. Ama bir ilahiyatçı bu hadisin hangi hadis kitabında geçtiğini bilme zorunluğu var. Bir hadisin Buhari veya Müslimde olması onun sahihliğinin kanıtı değildir. Bizdeki tartışmalar buralardan başlıyor. Buhari ile Müslim’de mevzu hadis olabilir deyince dış dünyadaki insanlar 'Bu ilahiyatlar hadis inkar ediyor' diyor. Herşeyden önce Kur’an’ın kendisi hiçbir bilgiyi Kur’an’a eş değer tutmanıza müsaade etmez..."

Kaynak: Dinihaberler.com / Özel Haber

Son Güncelleme: 19.03.2018 17:28
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mehmet 2018-03-19 21:43:41

yillardir bu şeki̇lde konuştunuz ecdada küfretti̇ni̇z Allaha şükür tutmadı,hadisler kuranın yorumudur. hz beygambere itaatı Allah emredi̇yor. hz peygamberi kuran bütünlüğü içersinde değerlendirmeli hadisleride aynen kuran bütünlüğü içinde değerlendirilmeli bir kaç ayreti kendimize göre yorumlamamız, 30 yıl geçti yaraya merhem olmadı hala indi görüşlerle , müsteşriklerin etkisi altında konuşup duruyoruz. islam alemindeki müctehidleri karalayıp kendimizi öne çıkarıyoruz oda bir işe yaramadı sorunları çözmedi bu seferde suçlu arıyoruz. 50 yıldır ankara ilahiyat var niçin çözümler üretilmedi. sorunlar niçin birikti. çözüm ürettinizde size mani olanmı oldu .amel yok yaşayış yok sünnete karşıı gelme hafife alma birkaç kelimede bocalayıp durdunuz. sorunları çözecek elinizde neler var. negibi ilmi mantiki eserler ürettiniz. paylaşabileceğiniz bir şey olsaydı ortaya kordunuz herhalde.

Avatar
Safa 2018-03-19 21:54:20

i̇şte doğrusu budur. sağolasın hasan onat hocam. kimseyi hadis düşmanı veya inkarcısı falan ilan etmeye kalkmayın.

Avatar
mehmet 2018-03-19 23:00:09

bir hazinede bir silik para bulunmakla hazinenin tamamından vaz geçilemezz. hadis usulu diye bir ilim var. usul olmadan asıla ulaşılmazki, 30 yıldır sayın hasan hoca aynı şeyleri söylüyor. üretim yok ne sorununu çözecek bulaflar. 30 yılda türkiyede maddi alanda çok şeyler değişti. kominizm yıkıldı, farklı şeylerde oldu. belli yere gelindi hala aynı şeyler konuşuluyor. hala keler öldürülürmü öldürülmezmi konuşuluyor. bunu müctehid imamlar kaç asır önce halletmişler. şimdi milletin meselesi keler öldürmekmi? gündem bumu? sahihş buhari şöyledir böyledir. hangi meseleyi çözüme kavuturacaktır. bunlar islam tarihinde kaç asır önce halledilmiş meselelerdir. biz kişilerle uğraşmıyoruz. diyoruzki sayın hasan hoca 30 yıldır ne üretti ümmetin derdine deva olacak negibi başarılar elde ettei. hangi eserinde kaç mesele halletti. bizim hasan hocamızlada meselemiz yok. yani sözümüz ilahiyat camıası olarak düşünelim diyorum.

Avatar
ABDULKADİR SEVİNDİK 2018-03-19 21:48:20

Kesinlikle hocamıza katılıyorum.Kelerin öldürülmesi gerektiği ile ilgili hadis de Buhari'de geçiyor.Tüm hayvanlar gibi kelerin de Allah'ı Tesbih ettiğini ve köpek,yılan gibi tehlikeli olmadığını düş0nürsek bu hayvanın durup dururken öldürülmesi için rahmet peygamberi olan Peygamberimizin emir vereceğini zannetmiyorum. Buhari'de geçse dahi bu hadisin sahihliğinden çok şüpheliyim.