Sözleşmeli İmam Adaylarına Flaş Haber

Sözleşmeli İmam Adaylarına Flaş Haber

İsmet DEMİR
İsmet DEMİR
07 Kasım 2016 Pazartesi 11:15
Sözleşmeli İmam Adaylarına Flaş Haber
banner221
DiNiHABERLER.COM / öZEL

5 bin sözleşmeli atanan imam hatipler için "Son atanan 5 bin sözleşmeli imam hatibe Diyanet İşleri Başkanlığı'nca daha önce planlanan 3 aylık Hizmet İçi Eğitim Kursu 4 aya çıkarıldı. Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre Sözleşemeli İmam-Hatiplik sınavını kazanan 5 bin imam, 4 ay süreyle Hizmet İçi Eğitim görecek" şeklinde bir haber duyurmuştuk.

Diyanet İşleri Başkanlığı ilk kez düzenleyeceği bu kurslar üzerinde titizlikle duruyor ve en güzel bir şekilde gerçekleştirmeyi planlıyor. Bu plan dahilinde yeni değişikliklerin olması da haliyle kaçınılmaz oluyor.

Bu kapsamda Diyanet, tüm kursiyerleri aynı anda eğitime almaktan vazgeçip hafız olan ve olmayan şeklinde iki farklı grup oluşturmayı planladı.

Diyanet İşleri Başkanlığı hafız olmayan imam adayları için 4 ay süreyle Hizmet İçi Eğitim kursu düzenleyecek. Bu kurs aynı zamanda yarım Tashih-i Huruf kursu olma özelliğini de taşıyacak. Kurs sonunda düşünülen staj ise 4 ay süreyle Hizmet İçi Eğitim kurslarında gerçekleştirilecek. Adaylar hem kurs görecekler hem de staj.

Hafız olan adaylar ise 3 ay Hizmet İçi Eğitim kursu görecek. Diğer adaylar gibi 3 ay kurs süresi boyunca staj görecekler. Bütün adaylar kurs süresince belirli günlerde bulundukları mahalde camilerde önemli görevlerde bulunacak. Kurs sonunda yapılacak sınavda ise adaylardan 70 ve üstü puan alması istenecek. 70 puan alamayan adaylar gelecek yıldan itibaren sözleşmesi yenilenmeyecek.


EĞİTİM MERKEZİNE GİDERKEN MUTLAKA SARIK VE CÜBBELERİNİZİ DE GÖTÜRÜN



14 Kasım 2016 günü EĞİTİME başlayacak sözleşmeli İmam Hatip adayları için dinihaberler.com Cami Malzemeleri adlı firma ile anlaşma yaparak sarık ve cübbede indirim yaptı.

Sözleşmeli atanan İmam Hatiplerin eğitim&stajyerlik döneminde giyim kuşam, hitabet, iletişim, mihrab ve kürsüye hakim olma gibi pek çok kriterin yanında giydiği cübbenin temiz, ütülü ve bakımlı, taktığı sarığın ise temiz olması alacakları puanda oldukça etkili.

Alacağınız sarık ve cübbede linkimizi tıklamanız durumunda Cami Malzemeleri adlı firma size özel indirimler yapacaktır.

Hayırlı olsun kampanyası için TIKLAYINIZ



 

Kaynak: Dinihaberler.com / Özel Haber

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Son Güncelleme: 08.11.2016 02:20
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

Avatar
Hocam 2016-11-07 13:19:51

Çok güzel olmuş keşke 6 ay olsaydı ve tash_i huruf da bitirilseydi. Aynı zaman diliminde meal calismasi ve ciddi fıkıh dersleri ve en az 200 hadis_i şerif ezberletilse gerçekten mükemmel olur.

Avatar
Sözleşmeli 2016-11-07 12:15:22

Bu eğitim Bir önceki alinan sözleşmeli imam hatipleri de kapsamalı bence

Misafir Avatar
Ömer kara 2016-11-19 23:09:52 @Sözleşmeli

Yaaa o kadar çalışıp bi de kurs sonunda bi sınav daha olacak bu ne iş anlamadım ben şu anda gerçekten stresteyim geçecekmiyim geçmeyecek mi diye sözleşme feshi gerçekten olur mu olursa gerçekten çok büyük bir haksızlık..

Beğenmedim! (0)
Avatar
Aday 2016-11-07 11:26:35

Bence 4 ay çok fazla zaman

Avatar
hsntn 2016-11-09 09:53:41

son 10 yıldaki bütün imamların bu şekilde sonu sınavla biten eğitime alınmaları gerekli. hizmetiçi eğitim kafi değil.

Avatar
imam 2016-11-07 22:55:04

boluda kursa katıldım sınıfta tümü hafız .hafızlarla aynı kulvarda koşmak zor tabiki hafızllarla eğitim ayrı olması gerekir şu boluyu hiç ama hiç iyi olarak hatırlamayacam

Avatar
abdulbari 2016-11-08 10:55:39

helal olsun. işte budur. 70 alamayanın sözleşmesinin yenilenmeyeceği maddesi bu kursları anlamlı hale getiriyor. bak şimdi bu kurslar nasıl faydalı olacak. bal yapan arı gibi herkes vızır vızır çalışacak. neydi o eski hizmet içi eğitim kursları, tatil kampı gibi git gel sonuç aynı hiçbir değişiklik yoktu, bal yapmayan arılar gibi vızıltı çoktu ama ortada bir sonuç yoktu.
bunu biraz daha geliştirmeli.
1- 70 alamayanın sözleşmesi yenilenmeyecek
2- ikinci sene bir kursa daha alıp bu kursta vaaz hazırlama ve uygulamalı vaaz teknikleri verilmeli herkes hazırladığı vaazın sunumunu da yapmalı ve puan almalı 70 barajı bunda da olmalı
3- cemaatle ilişkiler çok önemli olduğundan iletişim, diksiyon, kişisel gelişin gibi dersleri de almalı
4- sesini kontrol edemeyenlere şan dersi verilmeli. böylece detone okumalar, detone ezanlar ve şikayetler son bulacaktır.
en iyi yatirim insana yatirimdir.
daha güzel günlere inşAllah.

Avatar
YETMEZ AMA EVET 2016-11-08 11:08:08

kuruma yeni atanan her görevli daha mesleğinin ilk yıllarında sırasıyla şu kurslardan geçerek daha başta donanımlı ve kendine güvenen, mesleğini seven bireyler haline gelmeleri, böylece din gönüllüsü olacak ve kurumuna gönülden bağlı bir görevli topluluğu meydana getirebiliriz.özetle
1- bu 4 aylık kurs=hedeflenen: okuyuşundaki hatalar düzeltilir.
2- yüzyüze vaaz kursu: bu kursta en az 200 hadis, 100 ayet ezberlemek şart koşulacak, etkili bir vaaz nasıl hazırlanır, ve nasıl yapılır, bu beceriyi kazanır ve hazırladığı bir vaazı uygulamalı olarak sunar.2ay
3- diksiyon, iletişim ve kişisel gelişim kursu 1 ay.
4-isteğe ve ihtiyaca göre şan dersi. sesini kontrol edemeyen, şikayete konu ezanların son bulması, için ve tabiki iyi bir kuran okuyuşu için.
abdulbâri...

Misafir Avatar
sözleşmesiz 2016-11-09 09:56:38 @YETMEZ AMA EVET

bencede bu dedikleriniz bütün imam hatip olarak görev yapanları kapsamalı. sadece sözleşmelilere özel olmamalı , son 10 yılda göreve başlayanlarda böyle eğitim ve sınavlara tabi tutulmalı

Beğenmedim! (1)
Avatar
yücel 2016-11-09 11:47:26

dhbt den i.h.l. hariç 50 puan alanı alırsanız,böyle stajlar,kurslar açmak zorunda kalırsınız.50 puanı ben müslümanım diyen herkes zaten alabilecek durumda.diyanet belgeyle personel alımından vazgeçip bilgiye önem vermeli.yoksa dhbt sınavı yapmanın hiç bir mantığı yok.i.h.l. 75-80 alıyor,bir mülakata dahi giremiyor,diğer 11 grup 50 puanı alan giriyor.sonrada böyle kurslar açıyorlar.

banner220