Süleymancılar imamlık sınavına akın etti

Daha düne kadar Diyanet'i beğenmeyen, Diyanet görevlilerine itikadı bozuk diye densiz çıkışlarda bulunan mavi takkeli Süleymancılar, imamlık sınavı için sıraya dizildiler

Süleymancılar imamlık sınavına akın etti

Daha düne kadar Diyanet'i beğenmeyen, Diyanet görevlilerine itikadı bozuk diye densiz çıkışlarda bulunan mavi takkeli Süleymancılar, imamlık sınavı için sıraya dizildiler

Erdi KARADENİZ
Erdi KARADENİZ
27 Eylül 2016 Salı 22:00
Süleymancılar imamlık sınavına akın etti
banner221
DiNiHABERLER.COM / öZEL

Süleymancılar, Diyanet'in İmam Alım Sınavına Akın Etti 

Diyanet İşleri Başkanlığı'nca 2016 yılı 4-B Sözleşmeli İmam - Hatip Alım sözlü sınavlarına Süleymancı cemaat mensuplarının akın ettiği öğrenildi. 

FETÖ'nün darbe girişimi ile bir süre askıya alınan ve Mehmet Görmez'in stratejik girişimi ile hayata geçirilen 5 bin sözleşmeli imam alımı için başlatılan sınavlar tamamlanıyor. 

Cuma namazı kılmak için camilere gelmeye bile tenezzül etmeyen Süleymancılar, FETÖ gibi son anda cemaatle iletişim kurmada mihrap ve kürsünün önemini farketti.

Kendi yurtlarında kapalı devre yayın yapıp Diyanet'e cephe alan Süleymancı İmam Hatip adaylarının FETÖ gibi takiyye yapacağı ve maaşı Diyanetten alırken hesabı kendi cemaatlerine vermesinden endişe ediliyor.

Kıraat yönüyle iyi bir eğitim aldığı  gözlenen Süleymancı cemaati mensuplarının Kur’an'ın anlamı ve dört mezhebe olan vukufiyetleri neredeyse sıfır. Hadis bilgileri ise neredeyse yok denecek kadar az.

Kendilerini farklı bir boyutta gören ve Diyanet'i çok eleştiren söz konusu cemaatin imam alımına gösterdiği yoğun ilginin sebebinin farklı nedenlere dayanıyor olabileceği söyleniyor. Yeni jenerasyonlarının, cemaatten kopması ve halkanın dağıldığı gelen bilgiler arasında. Diyanet'in parlayan cazibesine karşı koyamayan yeni nesil cemaat üyeleri, cemaatten çıkış kapısı mı arıyor ya da Diyanet'i basamak mı yapmak istiyor bilinmez ama Süleymancılar'ın, vefat eden ve yeni atanan liderleri ile ilgili kafalarında beliren şüpheler oldukça fazla olduğu gibi okullaşmaya yönelme ile birlikte diğer müslümanlarla bir araya gelen müntesiplerin cemaatin felsefesini sorgulamaya başladığı da gelen bilgiler arasında...


 

Kaynak: Dinihaberler.com / Özel Haber

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Tunalı 2016-09-27 22:27:41

Yapma ya demek Süleymancilar imamlık sınavına koşmuş sen öyle san o imamlık sınavına girenlerin çoğu cemaatten ayrılanlar artı kuranı ii okudukları gibi sizin bilmediğiniz kitapların tamamını iyi okurlar hadis bilgileri de diyanetin imamlarindan misli misli fazladır unutma kuranı iyi okuyup anlayan tek cemaattir iftira atacağına takdir et yorumu yayınlayacak kadar adam mısın görelim

Misafir Avatar
hacı 2016-09-30 02:57:09 @Tunalı

ftöcülerde öleydi̇ bi̇r dai̇m.ne hai̇n olduklari çikti.mi̇lletten çocuklara kursa yardim deyi̇p,60-80 mi̇lyarlik arablara biniyorlar evleri lüks eşleri artist.benim sürüsüyle tanıdığm var.camide neden namaz kılmazlar,han cami Allahın eviydi ne oldu?geçin bu ayakları geçin.ftö kadar süleymancılar da tehlikeli..

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
yeter da 2016-09-29 12:16:18 @Tunalı

ümmetin derdiyle dertlenen müslüman müftüler müslüman imamlar istiyoruz...süleymancılık ümmeti lime lime etme projelerinden birisidir.

Beğenmedim! (12)
Misafir Avatar
celil 2016-09-29 11:49:50 @Tunalı

çok fakir aile çocuklarını alım öğrenci hakkı topluyorlar,sorun bakalım coçokların elinde hiç zekat- fitre parası var mı?kuran eği̇ti̇mi̇ veri̇lse bi̇le di̇ğer cemaatlara hele di̇yanete karşi fi̇tnece yeti̇şti̇ri̇li̇yorlar.sadece çatişma ve ti̇caret var,kesi̇nli̇kle di̇ni̇ bi̇r cemaat deği̇l,fi̇tne cemaati

Beğenmedim! (9)
Misafir Avatar
siloo 2016-09-28 20:50:24 @Tunalı

kardeşim her yapıda kaliteli güzel insanlar vardır....bizimkinler böyle sizikinler hadis bilmiyor falan gibi laflar mensub olduğun camiayı internet sitelerinde küçük düşürmektir nefret tohumları ekmeyelim

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
seda 2016-09-28 11:10:56 @Tunalı

kusura bakma ama dün akrabamizin kizi süleymancilarin kursundan sözde hocasini getirdi kuran okumasi icin bukadar bozuk okunur hemzeleri he leri sikarak okumasi yanliş okumasi eger hocaniz buysa egitiminiz nasil sadece kurslarda insanlarin zamanini caliyorsunuz

Beğenmedim! (21)
Avatar
İmam 2016-09-27 22:26:34

Nerelerinden tanıdın süleymacıları plakamı takmışlar sen kimin ajanısın münafık

Misafir Avatar
gittikleri yol yol değil 2016-09-28 18:00:19 @İmam

milli görüşle asla yolları kesişmedi, ak partiye asla oy vermediler, chp-mhpye oy toplayacak kadar fetöleştiler sonları da aynı olacak galiba.....

Beğenmedim! (13)
Misafir Avatar
genç kardeşlerim kendinizi kurtarın 2016-09-28 17:58:19 @İmam

süleymancılık girdabına kapılmış aklı başında müslüman kardeşlerime sesleniyorum..pkk gibi bölücülük yapıp caminin yanı başında aykırı cuma namazları kılan bu gruba daha ne kadar köle olacaksınız.

Beğenmedim! (13)
Misafir Avatar
devletimiz gerekeni yapacaktır 2016-09-28 17:56:49 @İmam

süleymancılar bu ümmet içine atılmış en büyük nifak tohumlarından biri haline gelmeden önleri kesilmeli...bu yapı lağvedilip menkul gayrı menkul ne varsa millete dönmeli...

Beğenmedim! (16)
Misafir Avatar
imam 2016-09-28 14:56:48 @İmam

vaaz ederken kabaktan kavaga gecış yapmalarından ve anapla mhpye oy ıstemelerınden cennetın anahtarını alıp kendılerınden baskasını ıcerıye bırakmamalarından tanıdım,

Beğenmedim! (17)
Avatar
Mehmet 2016-09-27 23:02:48

Allah var adamlar un kıraatı cok güzel. Hak ediyorlar. Hakkıyla biliyorlar hutbesiyle yemek duasıyla. Hep bi Osmanlı devrinde ki hoca gibiler. Fıkıh akaid de hep okumuşlar ve mektubatı iyi bilirler

Misafir Avatar
ne arasan var 2016-09-28 17:59:17 @Mehmet

kıraat var ama bölücülük da var, aykırı cuma namazları var, diyanet adına toplanıp cebe indirilen deriler ve zekatlar var.....

Beğenmedim! (20)
Misafir Avatar
İSMAİL KOCAÇINAR 2016-09-28 16:01:19 @Mehmet

eyvAllah, doğru söyleyene ne derler. kapak olusun bari̇ di̇yeli̇m,

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
hatice 2016-09-28 11:12:38 @Mehmet

sen herhal birsey bilmedigine onlari birsey biliyor zannediyorsun ilimde tesetturde onlarda sifir

Beğenmedim! (17)
Avatar
Engin 2016-09-27 22:28:46

Senn başka işin yokmu arkadaş sen önce diyanetin içindeke fetoculeri temizle ahlaksiz

Misafir Avatar
İmam 2016-09-27 22:31:50 @Engin

Teşekkür o ajan münafık

____ADMİNİN YORUMU___ SON GÜLEN İYİ GÜLER...

Beğenmedim! (8)
Avatar
İmam 2016-09-27 22:48:15

Önce sen admin sen müslümanlar arasına nifak dokmak için çaba sarfediyor sun oda tvde haber yapmış sen nerden besleniyorsun son gülen güzel gülerdiyorsun seninde fetöcü olduğun ortaya çıktı Allah dünyada ahirettede seni güldürmesin münafık

Avatar
Diyanet 2016-09-27 23:49:53

Mustafa kardeş rabıtayı sadece Süleymancılar deyil mahmutcular menzil Nakşiler hep yapıyo Nurcular nasıl bakıyo bilmiyorum ama hatırladığım bi ara Ruslar sohbetinde oradaki hocaya dedim rabıtaya bakışınız dedi usdat rabıta vardır dedi. Yani daha geniş anlattı o tabirler aklıma gelmiyo ama hak demişdi

Misafir Avatar
hacı 2016-09-30 03:11:07 @Diyanet

çarşamba-perşembe süleymancılar yaparlar akşam namazı arkasına nohutla yapıyorlar...hepsinden haberimiz var.hatta bana da demişlerdi,ben dalmış rüya görmüştüm,onlar ne görüyor bilmiyorum artık süleymanlılar..tabi ben istihbarat olarak girdimdi.almanya destekliyor..unutmayın ülkedeki cemaatleri dış gçler destekliyor.ftö-abd israil,süleymanlılar-cılar-almanya haydar baş-rusya daeş-iran cübbeli-ingiltere fransa 71 tne cemaat bozuntuları hinleri tek tek kimin desteklediğini biliyoruz.bize yutturmayın..neden milleti ırkçılıkla bölemediler,filistin gibi mezhepçilik din üzerinden bölmek istiyolar kavga yaptırmak istiyolar.biz bunu dedik yargılndık 6 yıl önce halen aylık 2.400 tl taksit ödüyorum mahkemeye..suçum ne cemaatleri dinsizlikle suçladığım için ftö liderine din düşmanı amerikan ajanı buna fırsat vermeyin dediğim için.bir face yazımdan dolayı ftöcü şikayet etmişti ve dava bu şekilde ceza verdi..şimdi de kral ilan edildik.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
hacı 2016-09-30 02:59:16 @Diyanet

süleymancılar rabıta yapıyoruz derler,camiye gitmezler.acaba süleyman efendileri demi camiye gitmiyolardı bu souyu yanıtlatın bakalım ey sleymancı grubu?

Beğenmedim! (2)
Avatar
Ali 2016-09-27 23:05:23

Ben de o yurtlarda yetişdim ama ciddi para ancak bana yetiyo araba. Mobilya ev kirası doğal gaz çocuklar. Yetmiyor. Bile admin. İmamlar müsteşar maaşı almıyo. Hakim savcı maaşı yada. Genel müdür maaşı almıyo

Misafir Avatar
hacı 2016-09-30 03:02:48 @Ali

size ftöden sıra gelmiyorduki birazda siz hortumlayın girin devlete..ftö havadan f-16 ile millete silah sıktı.siz de herhalde alman silahlarını kullanacaksınız?süleymancıları almanya destekliyor.efendileri şuanki almanyada belki süleymancıyım diyen ilk defa duyuyor.almanyadan e-mail geliyor proğramarını oradan ona göre yapıyorlar..hepsinden haberimiz var.boşuna çabalamayın süleymancılar-süleymanlılar..

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Abdürrazzak kibar 2016-09-28 23:58:56 @Ali

mezkür cemaat aleyhinde mesnedi olmayan yalan yalnış bilgilerle bu cemmaate saldırmanız bu ortamda aklı başında olan insanların işi değildir.bu kin bu nefret niye? lütfen herkes kendi işine baksın fitne ve tefrika peşinde olmayın. bu tür yazılar memleket hayrına değildir.bunlar ehli sünnet vel cemaat itikadına bağlı insanlardır.tanımadan bilmeden eleştirmeyin bunun vebalinden kurtulamazsınız.

Beğenmedim! (4)
Avatar
Mustafa 2016-09-27 22:38:24

Bunlar rabıta yaparak ölüden medet bekleyen şeyh siz tövbe yapmayan sapıklar

banner220