Paralelcilerin algı operasyonuna tokat gibi cevap

14 Aralık soruşturmasını 'medyaya darbe' diyerek algı oluşturmaya çalışan paralel yapıya, İngiltere'de 2009 yılında çekilen bu fotoğraf adeta kapak gibi bir cevap niteliğini taşıyor.

Paralelcilerin algı operasyonuna tokat gibi cevap

14 Aralık soruşturmasını 'medyaya darbe' diyerek algı oluşturmaya çalışan paralel yapıya, İngiltere'de 2009 yılında çekilen bu fotoğraf adeta kapak gibi bir cevap niteliğini taşıyor.

19 Aralık 2014 Cuma 11:28
Paralelcilerin algı operasyonuna tokat gibi cevap
banner221

14 Aralık sonrası Paralel Yapı yandaşları, 'basın özgürlüğü' diye algı operasyonu yürüttü. Ancak İngiliz 'News of the World'deki yasadışı dinlemeler ortaya çıkınca polis, gazeteyi basıp onlarca yöneticiyi gözaltına almıştı.

Akşam'ın haberine göre; Paralel Yapı, 14 Aralık'ın 'basın özgürlüğüne darbe' olduğu yaygarasını kopararak dünyayı bu algı operasyonuna inandırmaya çalıştı. Derin yandaşlar da hep bir ağızdan, "Bir gazeteci neden tutuklanır? Nasıl yasadışı iş yapar" diyerek soruşturmayı saptırmaya çalıştı. Ancak "Böyle şey olmaz" çıkışıyla baskı altına almaya çalıştıkları Avrupa'da bu sorulara cevap niteliğinde birçok olay yaşandı.

7 BİN YASADIŞI DİNLEME

Dünyada gazetecilik adı altında yasadışı faaliyet yürütülmesinin en son örneklerinden biri İngiltere'den... 2007'de Ada'nın en çok satan tabloid gazetelerinden 'News of the World'de, Kraliyet Ailesi üyelerinden hükümete, siyasilerden işadamlarına kadar yaklaşık 7 bin kişinin yasadışı dinlendiği belirlendi.

COULSON ARTI 4 ÇALIŞAN

Rupert Murdoch'un sahibi olduğu gazetenin Yayın Yönetmeni Andy Coulson, olay gün yüzüne çıkınca istifa etmiş, yargılama sonucunda 18 aya mahkûm olmuştu. Mahkeme Coulson'ın yanı sıra davada yargılanan gazetenin diğer eski dört çalışanına da ceza verdi.

4 AY HAPİS CEZASI

Soruşturma 2009 yılında daha da derinleştirilince İngiltere polisi, gazete binasını bastı ve gazetenin yöneticileri ve editörler de dahil olmak üzere pek çok kişiyi ‘yasadışı dinleme yaptıkları’ gerekçesiyle gözaltına aldı. Dinlemeleri yapan Gazeteci Clive Goodman ise 4 ay hapis cezasına mahkûm edildi.

YAYIN HAYATI BİTTİ

Yaklaşık 7 milyon tiraja ulaşan 'News of the World'de patlak veren skandal büyük tepki çekti. Patron Rupert Murdoch da gazetenin 168 yıllık yayın hayatına son verdiğini açıkladı.

THE SUN DA BASILMIŞTI

'News of the World'ün kapatılmasından kısa süre sonra Murdoch'a ait The Sun Gazetesi'ne de baskın yapıldı. Yayın Yönetmen Yardımcısı Geoff Webster'in de aralarında bulunduğu 5 çalışan evlerinde gözaltına alındı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner274

banner273