DHBT sınavı sona erdi

Din Hizmetleri Alan Test Sınavı Sına Erdi.

DHBT sınavı sona erdi

Din Hizmetleri Alan Test Sınavı Sına Erdi.

18 Ekim 2014 Cumartesi 11:32
DHBT sınavı sona erdi
banner221
Nezir Bilgin / Dinihaberler.com

Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde kur'an Kursu Öğreticiliği, İmam-Hatip ve Müezzin-Kayyım olmak isteyen adayların girdiği Din Hizmetleri Alan Test Sınavı (DHBT)
saat 10.30'da sona erdi.

40 sorunun sorulduğu sınav 09.30 da başlayıp 10:30'da sona erdi.

Adaylar sınavlara; ADANA, ANKARA/ÇANKAYA,  ANTALYA, BURSA, DİYARBAKIR, ERZURUM, ESKİŞEHİR, GAZİANTEP, İSTANBUL 1 (Kadıköy, Maltepe, Ataşehir), İSTANBUL 3 (Beyoğlu/Şişli/Beşiktaş/Kağıthane/Sarıyer), İZMİR/KUZEY (Karşıyaka/Bornova/Çiğli) KAYSERİ,  KONYA,  MALATYA,  SAMSUN, SİVAS,TRABZON ve VAN il ve ilçe merkezlerinde girdi.

DHBT sınavına girecek adaylar bazı zorluklarla karşılaştı. Ehliyetin üzerinde TC numarası bulunmayan, sınava kimliksiz gelen adaylar DHBT sınavına alınmadı.

2 yıla bir yapılacak olan DHBT sınavını ilkkez ÖSYM yaptı. ÖSYM tarafından hazırlanan sorular adayları bir hayli terletti. Şunu açıkca ifade edelim ki sınav sorularına Diyanet'in hiç bir müdahelesi olmadı ve rahat bir nefes aldı. Şimdi her türlü muhatap ÖSYM.

ÖSYM'nin soruları hafta içerisinde yayımlaması bekleniyor...

DHBT sınavından sonra ilk alımların ne zaman olacak?.. bizi izlemeye devam edin...


Bu yazının tüm hakları Dinihaberler.com'a aittir. "www.dinihaberler.com" biçiminde aktif bağlantı kurulabilir, açık kaynak gösterilmek kaydıyla içerik kullanılabilir. Açık kaynak göstermeden yapılan alıntılar için yasal takip yapılacaktır.

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Anahtar Kelimeler:
DHBT Sınavı Sona Erdi
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
cemil yılmaz 2014-10-18 15:16:14

ösym nin sınav yapmasıyla daha önceki sınav formatları tamamen değişmiş,ilmihal fıkıh,namaz.oruç kurban gibi konulardan bilgiye dayalı soru beklerken ,yoruma dayalı soru soruldu, bu fornatta sorulan sorunun imamhatiplikle alakasını olmadığını düşünüyoruz..

Avatar
yusufİSLAM 2014-10-18 15:50:56

Diyanet kurumsal bir yapıya kavuştu,kalite ve prestij kazanmış derken böyle kalitesiz bir sınavın ösym eli ilede yapılması rezaletin daniskası oldu.Samimiyetimle söyleyeyim,sorular oldukça kalitesiz ve bilinçsizdi.İmam hatip olacak adaya böyle sorular sorarak cemaatin önüne sürerseniz vay o cemaatin haline...Kardeşim;namaz,hutbe,cami,minber,diyanet teşkilatı v.b asli konularla ilgili adam akıllı soru hazırlanmaz mı?Çince terim okur gibi kelime sorup anlamını didiklemenin kime ne faydası olacak ki?Soruların az olması zaman açısından isabetli olmuştur.Fakat sorular inanılmaz kalitesiz diyerek herkes hakında hayırlısını diliyorum...

Avatar
ali 2014-10-18 15:22:52

sınav çok zordu demekten ziyade format olarak çok yanlış bir sınav şekliydi,insaın dini bilgilerinin sorgulancağı sınav olmalıyıd yoruma mantığa dayalı sınavdi daha çok kps,yada,ygs formatrında olmalı

Avatar
nisa 2014-10-20 11:59:45

Her zaman inandığım nasibimizde varsa,hic kimse engel olamaz.Kişi elinden geldiğince gayret sarfeder belki olur belki olmaz.Kendi adima Rabbim hakkimda hayirli olan yol bu olacaksa lutfet.Degilse daha hayirsini ihsan eyle
Bazen din görevlisi olmak da insan buyuk veballere ve hesabini veremeyecegimiz cıkmazlara göturebilir.ALLAHIM ÜMMET-İ MUHAMMEDE HAYİRLİ YOLUN EN DOGRUSU OLAN SIRAD-I MUSTAKİMDEN AYİRMASIN.

Avatar
mehmet 2014-10-18 12:25:40

Yahu sınavı diyanet hazırladı: zor dediniz. Osym hazırladı zor dediniz. Siz de bir karar verin kim hazırlasın soruları. Hatta siz hazırlayın olur mu? Çalışana hiç bir soru ve sınav zor değildir. Harika sorular hazırlamışlar. Bu soruları doğru cevaplayanların topluma fazlasıyla katkısı olur.

Misafir Avatar
Misafir 2016-12-06 11:54:13 @mehmet

Kardeşim sınav sorularında bir tane bile tecvid yoktu. Kuran-ı Kerim öğreticisi ilk başta Kuran ve tecvidinden başlar. Fıkıhtan yok denilebilir. Hadis yok. Akaidden yok. Bunlar bizim iman esaslarının temel konuları değilmi. Neresi güzel faydalı olacak bu formatın. Dürzilikte tenasüh kavramının ismi mi. Yoksa hristiyanların hac yerlerimi. Hele eşini boşayıp hulleyle alan kişinin durum benzetmesi yapılan yorum sorusu mu. Hocalarıma sordum onlar bile cevap vermekten cekindiler. Neden oluyor bunlar. Neden diyanet müftülerimize hazırlatmiyor soruları. Maksat nedir. Müslüman ülkede dinimizi anlatacak hocalar mı yetiştirmek yoksa buna gönül verenleri yıldırmak mı. Dört yıldır imam hatip okuyorum. Böyle şey görmedim ki. Sayısız deneme sınavlarında tam puan aldık dostlarımızla böyle sorular görmedik ki. İslam kolaylaştırır zorlaştırmaz. Üstelik zaman kısıtlı. Biz hocalık yaparken süratli olmanın çok mu önemi varda sınav böyle kısa süreli oluyor anlayamıyorum.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Mustafa 2014-10-18 16:24:05

Sıkıntılı bi sınavdı iyice yıldım artık

Avatar
ismail 2014-10-18 11:57:58

Sorular tam bir rezalet di.

Avatar
Ebunnugayr 2014-10-18 11:50:36

Sorular zordu