Kadını çalışma hayatına katarken evinden ettiler

Bolu Abant'ta Uluslararası Vuslat Platformu ve Üsküdar Belediyesi tarafından düzenlenen "Aile, Toplum ve Devlet Sempozyumunda" Türkiye Diyanet Vakfı’ndan Dr. Hicret K. Toprak düşündürücü bir sunum yaptı.

Kadını çalışma hayatına katarken evinden ettiler

Bolu Abant'ta Uluslararası Vuslat Platformu ve Üsküdar Belediyesi tarafından düzenlenen "Aile, Toplum ve Devlet Sempozyumunda" Türkiye Diyanet Vakfı’ndan Dr. Hicret K. Toprak düşündürücü bir sunum yaptı.

Ömer Yaylalıgüller
Ömer Yaylalıgüller
21 Ekim 2017 Cumartesi 21:31
Kadını çalışma hayatına katarken evinden ettiler
banner221

Türkiye Diyanet Vakfı’ndan Dr. Hicret K. Toprak hanımın sunumu da son derece düşündürücü idi. Reşad Nuri’nin ünlü Çalıkuşu romanının 1922’de yayınlanan ilk baskısında, kadınların örtüleriyle sosyal hayatta yer alabileceklerini konu edinmişken, daha sonra o görüşlerin ayıklandığını ve bugünkü halini aldığını anlatan Hicret Hanım, Türkiye’de kadın haklarını savunduğu söylenen ‘feminist hareket’in, Müslüman hanımların örtüleri konusunda, ağır başörtüsü baskılarına mâruz kaldığı günlerde kadın haklarından yana değil, ‘çağdaşlaşmacılık’ adına baskı yapan güç odaklarının yanında yer alarak, kadını gerçekte bir nesne, bir araç olarak gördüklerini ortaya koyduklarını dile getirdi.

Hicret Hanım’ın, aile anlayışımızaki değişim ve değerler çözülmesine işaret ederken, ‘evlilikte dindarlık değil gelir seviyesinin esas alınmaya başlandığına, kadının artık iyi bir eş, iyi bir anne değil, iyi maaşı olan birisi olarak algılandığı’na dair tesbiti kadar, ‘kadın artık sadece evde olmamalı derken, dönecek evinin bile kalmadığı bir noktaya gelindiği’ne dair tesbitleri de, acıtıcı, ama, büyük çapta gerçekti de..

 "Boşanma oranlarındaki artış artık bizim bir gerçeğimiz"

"Kadına yüklenen sorumluluk ve beklentilerin neden olduğu sorunlar" konusunda konuşan Türkiye Diyanet Vakfı Kadın Aile ve Gençlik Merkezi Müdürü Dr. Hicret Toprak ise Osmanlı'nın son dönemiyle Cumhuriyet döneminde kadınların toplum ve aile içinde aldıkları rollerden bahsetti.

Kızların okullaşmasının önünün açılmasında imam hatip okullarının ciddi işlev üstlendiğini anlatan Toprak, "Bu sayede geniş halk kitleleri kızlarını okula göndermiş, bu da zamanla kızların yükseköğretim ve kamusal alanda var olma mücadelesine girmelerini sağlamıştır. Başka bir tabirle modern mahrem kamusal görünürlüğe kavuşmuştur." dedi.

Türkiye'de başörtüsünün yükseköğretime ve kamusal alana kabul edilip edilemeyeceğine ilişkin tartışmaların kadına yüklenen yüklerle yakından ilişkili olduğunu dile getiren Toprak, başörtüsünün uzun yıllar bu ülkede çağdaşlaşmanın ötekisi olarak var olduğunu söyledi.

Toprak, şöyle devam etti:

"Artık iyi Müslüman, iyi eş, iyi anne kriterlerine iyi gelir sağlayan ve iyi kariyer sahibi kadın da eklenmiş durumda. Elbette ki bu hem toplumsal rollerin hem de ev işi rollerinin dağılımında ciddi bir değişime, dönüşüme ve tabiri caizse bir krize yol açmaktadır. Boşanma oranlarındaki artıştan artık her ortamda bahsediliyor. Bu artık bizim bir gerçeğimiz. Bu da kadınların kendilerinden istenen rol ve beklentilere bugün artık sığamadıklarını, bu konuda çift taraflı olarak bir kriz yaşandığını ortaya koyuyor."

Kaynak: AA

Son Güncelleme: 21.10.2017 21:50
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Hatice 2017-10-22 00:04:35

Kadınlar toplum içerisinde, çalışma hayatında, eğitim hayatında, ticaret hayatında dünya kurulduğundan beri hep vardı. Hızlı küreselleşme ve dini değerlerden uzak cinsiyet ayrımcılığı kadının "cinsiyet" kelimesinin içerisine sıkıştırırken erkeğin dış dünyada ki yolunu açarken evinin içerisinde ki etkinliğinin yolunu tıkadı. Ve ne yazık ki hz Haticeye küçücük evinin işlerınde yardım eden ticaretinde destek olan peygamber sav 'in erkek ümmeti! Kadının çalışma hayatından enkartesini dindarlıktan sayarken buna sebeb olarak müsterek yapılışının peygamber sav in hayatinda sık sık görüldüğü aile işlerinin bahanesini öne sürdü. Sonra çalışma hayatının ve ev işlerinin altında ezilip kalmış zavallı kadınlara feminizmi reva gördü.evlenilecek kadınların kriterlerine kariyer sahibi maddi refahı yerinde olanlar eklenirken evlenilecek erkeklerin kriterlerinin hala aynı olması manidâr.

banner274

banner273