Sözcü'nün sahibinden dev vurgun
İşçiyi, memuru, emekliyi her gün istismar eden Sözcü\'nün vergi oyunu gün yüzüne çıktı. Sözcü'yü yayımlayan Estetik Yayıncılık Anonim Şirketi'nin vergi oyunu, raporlara yansıdı. Marmara Kurumlar Vergi Dairesi'nin, mükellefi Estetik Yayıncılık A.Ş.'ye yönelik vergi incelemesinde ilginç detaylar ortaya çıktı. Buna göre şirketin 25 Nisan 2013 öncesi unvanı olan Estetik Yayıncılık Havacılık ve Hava Taşımacılığı Ltd. Şti nezdinde 2013-2014 yılı ilk üç ayına ilişkin vergi incelemesi başlatıldı. Kurumun, 2010- 2011 yıllarına ilişkin hesap dönemlerine ait inceleme ise tamamlandı.
 
'SATIŞTAN İADE' GÖSTERDİ
 
İnceleme raporlarına göre, şirketin yaptığı usulsüz uygulamalar, tarh edilen vergi ve ceza tutarları şöyle:

Şirket, lisans hakkına sahip olmadığı halde satışa konu ettiği yabancı gazeteleri satılmadığı gerekçesiyle "satıştan iade" olarak kayıtlarına girdi.

Bu gazeteler arasında De Telegraaf, De Telegraaf Zaterdag, Het Laatste Nieuws, The Times, The Saturday Timse, The Sunday tmise, The Sun Ve News Of The World de vardı.

Sözcü\'nün sahipleri söz konusu gazeteler için yüklendiği bu "zararı" lisans sahiplerine yansıtmayarak dönem karını eksik gösterdi.

Şirket, ortağına düşük faizle borç para vermek suretiyle transfer fiyatlandırması yoluyla örtülü kazanç dağıtımında bulundu.

Aktifleştirilen iktisadi kıymetlerin amortisman tutarları yanlış hesaplandı.

Aktifleştirilmesi gereken harcamalar doğrudan gider yazıldı. Mükerrer gider kaydı yapıldı. Yapılan harcama, dönemsellik ilkesine aykırı olarak doğrudan gider hesaplarına alındı.

Dar mükellef kurumdan alınan "mühendislik hizmetlerine" ilişkin katma değer vergisi tevfikatı yapılmadı. Böylece Akbay ve oğlu Burak, devlete ödemesi gereken 6 milyon 572 bin TL'yi cebine indirdi.
 
İŞTE 6.5 MİLYON TL'LİK VURGUN



 
 

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol