Alman basını zıvanadan çıktı
Almanya’da bazı büyük medya gruplarının İsrail yanlısı yayınları ve ülkede devam eden Filistin’e destek gösterilerini Yahudi karşıtlığıyla ilişkilendirme çabaları Müslüman toplumun tepkisini çekiyor.  

Almanya’nın en büyük medya gruplarından olan ve 2,5 milyon tirajlı Bild gazetesinin de sahibi Axel Springer grubu, Alman hükümetinin İsrail politikasıyla aynı paralelde İsrail’e destek veren yayın çizgisini sürdürüyor.

Son dönemde gerçekleştirilen Filistin yanlısı gösterilere karşı tavrını sertleştiren Axel Springer’in 1967 yılından bu yana koruduğu yayın ilkeleri arasında, “Yahudiler ile Almanlar arasında uzlaşmayı teşvik etmek ve İsrail halkının yaşamsal haklarını korumak” da bulunuyor.  

Haberlerinde İsrail’i Gazze saldırılarındaki sivil ölümleri kısa haberlerle geçiştiren Bild gazetesinin, Hamas’ı da saldıran taraf olarak gösteriyor. Gazze'de ölenlerin sayısının 635’e ulaştığı 23 Temmuz'da Bild gazetesinin birinci sayfasında “Hamas terörü” başlığını kullanması yayınlara ilişkin somut örnekler arasında yer alıyor.

Gazete, İsrail’in saldırısında aynı aileden Alman vatandaşı 7 Filistinli'nin hayatını kaybettiği saldırıları da birkaç cümle ile görmüştü.

Filistin’e destek gösterilerine tavır

İsrail’in hava saldırılarında ölen ve yaralanan sivillerin görüntülerine yer vermemeye özen gösteren Bild, Almanya’da gösteri düzenleyen Filistinli protestocuların çocuk ölümlerini kınayan gösterilerini ise eleştiriyor.

Gazete, Filistinli yanlısı gösterilerde gazetecilerin tehdit edildiğini de haberlerinde vurguluyor.

Antisemtizm karşıtı kampanya

Bild gazetesi, 25 Temmuz’da Almanya’da Yahudi karşıtlığı tehlikesinin arttığını öne sürerek,  “Yahudi Nefreti – Bir Daha Asla” manşetini kullandı ve antisemitizme karşı bir kampanya başlattı.

Filistin yanlısı gösterilerde ve sosyal medyada Yahudi karşıtı bir söylem kullanıldığını öne süren gazete, başyazısında da “Yahudi soykırımından ciddi ders ve sorumluluk çıkaran her Alman, Yahudi devletinin varlığı tehdit edildiğinde, her zaman İsrail’in yanında yer almalıdır” görüşü savunuldu.

İsrail’in politikasına eleştiriler

Almanya’da Axel Springer grubu bünyesinde bulunan Bild ve Die Welt gazeteleri yayınlarında İsrail’e destek çıkarken, bağımsız gazetelerin yayınlarında daha dengeli olmaya çaba göstermeleri dikkat çekiyor.

Liberal Frankfurt Rundschau gazetesi, 29 Temmuz’da Filistin Büyükelçisi  Khouloud Daibes’in makalesine yer verirken, perşembe günü de İsrail’in saldırılarını “Okula düzenlenen saldırıda öldüler” başlığıyla okuyucularına duyurdu.

Süddeutsche Zeitung gazetesi de eleştirel yayınlarını sürdürürken, bu hafta İsrail’in eski Berlin Büyükelçisi Schimon Stein’in “Bu savaş İsrail’in çıkarına değil. Savaşa son verilmeli. İsrail, bombalar atarak güvenlik elde edemez. Artık cesur bir barış planının zamanı geldi” görüşlerine ayrıntılı yer verdi.

İsrail yanlıları bazı basın kuruluşlarına tepkili

Bu arada az sayıda da olsa Almanya’daki bağımsız ve özerk yayın kuruluşlarının İsrail’in askeri operasyonuna yönelik eleştirel yayınları, İsrail lobisi ve bazı Yahudi kuruluşları arasında rahatsızlığa yol açtı.

Amerikan Yahudi Komitesi Berlin Bürosu'na göre Alman medyasının büyük çoğunluğu savaştan İsrail’i sorumlu tutan tek yanlı yayınlar yapıyor. Büro, özellikle Almanya Birinci Televizyon Kanalı ARD ile İkinci Televizyon Kanalı ZDF'yi, İsrail’in politikasını eleştiren isimleri ekrana çıkardığı için eleştirdi.

Batı Almanya Radyo-Televizyon Kurumu WDR'de İsrail’e yönelik eleştirel yayınlara tepki gösteren bir grup ise Köln’de geçen hafta perşembe günü WDR binası önünde protesto gösterisi düzenledi.


Bunlar da İlginizi Çekebilir

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.