Celal Şengör:


2014 yılında AK Parti'nin ezici üstünlüğüyle sonuçlanan yerel seçimlerden sonra seçmene 'hain' yakıştırması yapan Celal Şengör, yine tartışılacak açıklamalarda bulundu.
 
Radikal'den Armağan Çağlayan'a konuşan Şengör, okuma yazma bilmeyenlerin oy vermemesi gerektiğini söyledi.
 
Şengör, 12 Eylül'de yapılan işkencelere ilişkin de çarpıcı açıklamalarda bulundu.



 

Röportajdan bir kısım;
 
Siz Kenan Evren’in cenazesine çelenk gönderdiğiniz için de…
 
Evet, bizzat gidemediğim için... Çünkü vefatını havada öğrendim. Strasbourg’a uçuyordum. Hostes geldi “Bir şey soracağım” dedim, “Kenan Paşa ağırlaşmış gece” dedim. “Haber var mı?” deyince kız böyle baktı, “Vefat etti efendim” dedi. “Yapma yahu” dedim. “Yani şunu havaalanında öğreneydim, gitmezdim toplantıya, Ankara’ya, cenazesine giderdim” dedim.
 
O kadar…
 
A, tabii tabii… Komutanın cenazesine giderdim. Ve Strasbourg’a iner inmez eşimi aradım. Hocam bu şu anlama geliyor mu: Kenan Evren’in 12 Eylül döneminde yaptığı her şeyi onaylıyorum. Her şeyi tasvip ediyorum! Evet, istisnasız.
 
Hocam Diyarbakır’da, Mamak’ta cezaevlerinde yapılan…
 
Her şeyi! Bak kardeşim! İhtilal ne demektir biliyor musun sen? Devrim ne demektir? Darbe? Zorla bir işi yapmak demektir! Kusura bakmasın kimse. Eğer ondan önce günde 20 kişi öldürülüyorsa İstanbul’da, ülkenin başbakanıyla ana muhalefet başkanı bir cenazede bir araya gelip birbirleriyle konuşmamak için sırt sırta dönüyorlarsa, bunu gazeteciler tespit edip gazetelere yazıyor ve bu heriflerin de kılı kıpırdamıyorsa, okula giden çocuklar her okula gittiklerinde kapıda okullarını bekleyen Jandarma görüyorlarsa, aman bir şey olmasın diye... Okuldan çocukları gelen anneler, "Aman bugün de canlı geldi, çok şükür yarabbim" diyorlarsa, her yapılan haktır kardeşim. Hiç! Yani ben bu memlekette, Deniz Gezmiş gibi bir eşkıyaya kahraman denildiğini gördüm! Yuh be! Yani ama ben normal bir devlet ve toplum düzeninden bakıyorum. İnsanların adam gibi işlerine gittikleri, öldürülecek korkusuyla yaşamadıkları, düşündüklerini rahatça söyleyebildikleri.
 
"DIŞKI YEDİRMEK İŞKENCE DEĞİL"
 
İnsanlara dışkısını yedirmek gibi..
 
Hayır, hayır bir dakika. Bir kere dışkısını yedirmek işkence değil.
 
"BAL GİBİ YERİM"
 
Nasıl değil?
 
Ben bal gibi yerim.

 (Sana inanıyoruz Şengör, Alışık olduğun suratından belli....)
 
CAHİLLERİN DEMOKRASİSİNE KARŞIYIM
 
Siz demokrasiye kökünden mi karşısınız?
 
Cahillerin demokrasisine, yani oklokrasiye karşıyım.
 
Ne ile yönetilelim?
 
E vallahi bir oligarşi yönetmeli bu toplumu. Eğer toplum İsviçre değilse... İsviçre’de demokrasiye karşı değilim. Ama Türkiye gibi toplumlar oligarşi ile yönetilmeli.
 
Oy vermeye gidiyor musunuz hocam?
 
Tabii.
 
Siz de eğitimli insanların oyunun eğitimsiz insanlardan daha fazla sayılmasını mı istiyorsunuz?
 
İşte oligarşi, oligarşi… Yani eğitimsiz bir grup hiç oy kullanmayacak! Az sayılsın, çok sayılsın falan değil.
 
OKUMA YAZMA BİLMEYEN OY VERMESİN
Okuma yazma bilmiyorsanız oy yok?
 
Hayır, oy vermeyeceksiniz.
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Naci Yahnici 1 yıl önce

afiyet olsun

Avatar
Sarikli muezzin 1 yıl önce

iğrenc adam

Avatar
Faruk Demirlenk 1 yıl önce

Afiyet olsun Şengör

Avatar
Seyfullah Bayrak 1 yıl önce

olağan dışı bir geri dönüşümcüdür.... şaşırmadım

Avatar
religion man 1 yıl önce

ya arkadaş jeolog sun jeolog kal yahu........ ne işine girer senin katı metabolizma atıklarıyla ilgilenmek .......bi kere ateistsin bilim adamısın ! bilim adamı ateist olamaz olsa olsa agnostik olur .....hala lise öğrencilerinin bile artık sormadığı Allahı kim yarattı o zaman sorusunu sorup duruyor ....bi yazıda birisi demiş ona İhlas oku İhlas ....bir arkadaş da geri dönüşümcü demiş :) evet olağan dışı bir geri dönüşümcü ....:)iyi de dışkıyı bal gibi yersen balı ne niyetle yeycen be adam :) afiyet olsun celal şengör !

Avatar
fikret alan 1 yıl önce

peh doğrusu

Avatar
falan@sakarya.edu.tr 1 yıl önce

ilg.