İslam dünyasında ilk: Diyanet bir kadın murakıp atadı

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın bir kadın murakıp atamasıyla, İslam dünyasında ikinci kez kadın 'din yetkilisi' atamış oldu.

İslam dünyasında ilk: Diyanet bir kadın murakıp atadı

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın bir kadın murakıp atamasıyla, İslam dünyasında ikinci kez kadın 'din yetkilisi' atamış oldu.

İsmet DEMİR
İsmet DEMİR
13 Temmuz 2016 Çarşamba 03:14
İslam dünyasında ilk: Diyanet bir kadın murakıp atadı
banner221
DiNiHABERLER.COM /öZEL iÇERiK

Diyanet İşleri Başkanlığı, İslam dünyasında büyük bir açılıma daha imzasını attı. Diyanet'in açtığı zorlu sınavı kazanan Hatice Kuyrukçu Harman murakıp olarak atandı. 

Diyanet Yeniliklere Doymuyor!

Diyanet İşleri Başkanlığı daha önce de büyük bir açılıma imza atmış 10'a kadın müftü yardımcısı atamasıyla, İslam dünyasında ilk kez kadın 'din yetkilisi' atamıştı. Şimdi de başka bir branşta kadın 'din yetkilisi' atamış oldu.

Kuran Kursu Öğreticisi olan Hatice Kuyrukçu Harman, Diyanet tarihine ilk kadın murakıp olma unvanını kazanmış oldu. Bayan Müftü Yardımcılarında ise Şerife Hanım Altıner ve Cansever Dokuz ilk kadın müftü yardımcısı olma unvanı kazanmışlardı. Böylece Diyanet İşleri Başkanlığı Kadın müftü yardımcılığının yanı sıra murakıplığı da bir kariyer görev haline getirmiş oldu.







 

Kaynak: Dinihaberler.com / Özel Haber

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Son Güncelleme: 14.07.2016 19:02
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ensar 2016-07-13 05:58:24

Yazık yazık çok yazık. Bunun neresi yenilik? Sünnete uygunmudur? İslam ahlakına uygunmudur? Yakında Diyanet bayan Müftü de atar.

Misafir Avatar
yuppiiiii! 2016-07-14 13:56:51 @Ensar

imamlar artık korksun. kulakları çok fena çekilip ağızlarına biber sürülecek.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
yaşasın 2016-07-14 12:13:04 @Ensar

görev yapmayan imamların kulağını çekecek !

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
GARİP 2016-07-13 18:36:46 @Ensar

ensar kardeş; erkek murakibin kiz kurslarini denetlemesi̇ mi̇ sünnet ve ahlaka uygun; bayan murakibin denetlemesi̇ mi̇ uygun?

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
hakkı 2016-07-13 10:06:42 @Ensar

bayan müftü var zaten. senin haberin yok.

Beğenmedim! (1)
Avatar
7075 2016-07-13 07:21:43

Tebrik ederiz Bir vayanın murakıb olarak atannası bizi çok mutlu etti Bir kuran kursu hocası olarak bir bayan arkadaşın
teftişe gelmesi şahsen beni çok mutlu eder

Misafir Avatar
hacı 2016-07-13 18:14:25 @7075

birde sabah namazına gelip imamı denetlerse ozaman bizde mutlu olurmuyuz bilmiyorum akıllı olun her taş yerinde ağırdır bu kadına hak değil haksızlıktır. gizli görüşülecek şeyler vardır gizli suçlar vardır bir bayan din adamı bunu yapmamalıdır.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Miray 2016-07-13 07:12:24

Ne kadar eleştiri yapmayı seviyoruz. kuran kurslarına erkek murakip gelince bayan öğrenciler okumak istemiyor böyle bır yenilik cok makbule geçti camileri erkek kursları bayan denetlemesi gayet güzel olacak

Avatar
Diyanetten göçenler 2016-07-13 09:35:39

Diyanette 10 kisiden 8i torpille kariyer sahibi. InsAllah hakkiyla makamina ulasmistir

Avatar
5252 2016-07-13 05:09:21

Ahirette yatacak yeriniz yok sizin kadın murakip mi olur kimi denetlicek camiye gelip bir erkeği imami mi

Misafir Avatar
ALOOO 2016-07-13 18:43:47 @5252

5252
di̇yanetteki̇ler si̇ze göre ahi̇retleri̇ni̇ mahvetti̇ler öyle mi̇? yatacaklari yerleri̇ yokmuş :) murakiplar nereleri̇ denetler bi̇li̇r mi̇si̇n? di̇yanette kiz kur'an kurslari var, adindan anlaşilacaği üzere sadece bayanlara yöneli̇k. buralarin deneti̇mi̇ni̇ bayan murakiplarla yapan di̇yanet görevli̇leri̇ni̇n yatacak yerleri̇ çok güzel olur da su-i̇ zann eden si̇zleri bi̇lemi̇yoruz... selam...

Beğenmedim! (0)
Avatar
vatandaş 2016-07-13 07:03:18

kocaelinin dilovası ilçesine hiç murakıp gelip gittiği yok herhalde bu murakıp denilen zatlar ne işe yararlar illede dert şikayetmi olması gerek gel vatandaşla iştişare et illede imamarkadaşları denetle demiyoruz camii cematii murakıp ne diye sorsalar belkide hiç biri bilmezler görevlerini bilenlerde derlerki hazrdan yiyenler derler

Avatar
HAKANİYET GEREK 2016-07-13 10:38:20

hoca hanimi tebri̇k ederi̇m. ancak eşi̇ni̇n de ayni i̇mti̇hana gi̇rmesi̇ne rağmen murakip olarak atanmamasini di̇yanetteki̇ sinav si̇stemi̇ndeki̇ çarpikliğa ve adaletsi̇z keyfi̇ uygulamalara bağliyorum.
di̇yaneti̇n bu konuda aayip etti̇ği̇ni̇ düşünüyorum.
şu sinav komi̇syon üyeleri̇ni̇ de ahi̇ret konusunda düşünmeye davet edi̇yorum

Misafir Avatar
güli rana 2016-07-13 13:00:01 @HAKANİYET GEREK

di̇yaneti̇n mulakatlarinda ki̇ usulsüzlük konusunda si̇ze katiliyorum. fakat hocahanim kazandi di̇ye eşi̇ de kazanmak zorunda deği̇l. belki̇ hoca efendi̇ni̇n sinavi eşi̇ kadar başarili geçmemi̇şti̇r. veya az çalişmiştir olamaz mi

Beğenmedim! (0)
Avatar
zisan 2016-07-13 05:43:12

Kiz kuran kurslarini denetlerse yerinde bi calisma yok camiyide denetlerse bu isin cilki cikar

banner220